کد خبر:10125
پ

آغاز حریم‌گذاری تالاب بین‌المللی زریبار از حریم شهر مریوان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از آغاز حریم‌گذاری پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی زریبار مریوان خبر داد. اقبال حمیدی شنبه یازدهم آذر در بازدید از پناهگاه حیات وحش زریبار مریوان اظهار کرد: در راستای مدیریت جامع تالاب و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم تالاب، با نیوجرسی‌های پیش ساخته در منطقه تعیین شده جداسازی […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از آغاز حریم‌گذاری پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی زریبار مریوان خبر داد.

اقبال حمیدی شنبه یازدهم آذر در بازدید از پناهگاه حیات وحش زریبار مریوان اظهار کرد: در راستای مدیریت جامع تالاب و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم تالاب، با نیوجرسی‌های پیش ساخته در منطقه تعیین شده جداسازی انجام می‌شود.

وی افزود: طی چند سال گذشته افراد به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت و ساز کرده بودند که طبق نقشه حریم و به جهت جلوگیری از اقدامات این سوداگران، جداسازی آغاز شده است و با هرگونه تعرض طبق قانون مناطق تحت مدیریت و تالاب‌های بین‌المللی برخورد خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: این اقدام در حاشیه جنوب شرقی تالاب و در محدوده نزدیک حریم شهری و کمربندی در دست احداث تا میدان بیسارانی انجام می‌شود که در سنوات گذشته این وظیفه قانونی و تکلیف سازمانی مغفول مانده و موجب ساخت و ساز غیرقانونی در داخل مرز قانونی پناهگاه حیات وحش زریبار شده است.

شایان ذکر است تالاب بین‌المللی زریبار مریوان در سال ۱۳۸۸ به عنوان پناهگاه حیات وحش اعلام و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی اصلی آن معرفی شد. پس از پیگیری‌های جدی در راستای حفاظت از اکوسیستم ارزشمند تالاب زریبار در بهمن ماه ۱۳۹۷ به عنوان بیست و پنجمین تالاب بین‌المللی ایران در کنوانسیون رامسر به ثبت رسید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری