کد خبر:7964
پ

ابلاغ بخشنامه انتظام بخشی به وضعیت ساخت‌وساز در مناطق روستایی و ساماندهی فرآیند صدور پروانه ساختمان

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ بخشنامه انتظام بخشی به وضعیت ساخت‌وساز در مناطق روستایی و ساماندهی فرآیند صدور پروانه ساختمان در داخل محدوده روستاها، با امضای وزیر کشور به استانداران خبر داد. به گزارش افتخار میهن به نقل از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حمید ملانوری شمسی با بیان مطلب […]

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ بخشنامه انتظام بخشی به وضعیت ساخت‌وساز در مناطق روستایی و ساماندهی فرآیند صدور پروانه ساختمان در داخل محدوده روستاها، با امضای وزیر کشور به استانداران خبر داد.

به گزارش افتخار میهن به نقل از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حمید ملانوری شمسی با بیان مطلب فوق گفت: این بخشنامه در راستای انتظام بخشی به وضعیت ساخت‌وساز در مناطق روستایی، ساماندهی فرآیند صدور پروانه ساختمان در داخل محدوده روستاها، پیشگیری از احداث ساختمان خارج از ضوابط، رعایت کاربری‌های تعیین‌شده در طرح هادی، اجرای مقررات ملی ساختمان و رسیدگی به تخلفات ساختمانی در روستا در ۱۱ بند، توسط وزیر محترم کشور به استانداری‌های سراسر کشور برای اجرا ابلاغ شد.

دکتر ملانوری در خصوص موارد این بخشنامه گفت: ضمن تأکید بر نظارت فنی بر ساخت‌وساز در روستاها، به‌منظور حفظ و صیانت از اراضی محدوده بلافصل روستا، هر نوع تقاضای تغییر کاربری اراضی در داخل محدوده روستاها و یا خارج از آن باید در مراجع ذی‌ربط طرح و تصویب گردد و دهیاری¬ها نیز موظف به همکاری‌های لازم با مراجع ذی‌ربط می‌باشند.

وی افزود: عوارض صدور پروانه ساختمان توسط دهیاری‌ها بر اساس تعرفه عوارض مصوب دهیاری و در چارچوب قوانین و مقررات ذی‌ربط قابل وصول می‌باشد، که به‌منظور شفاف‌سازی و رعایت حقوق شهروندی، لازم است کلیه مراجع صدور پروانه نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمان را جهت اطلاع مراجعین و متقاضیان در محل مناسبی نصب نمایند.

معاون امور دهیاری‌ها خاطرنشان کرد: استانداری‌های سراسر کشور، ضمن ابلاغ موضوع به واحدهای تابعه و دستگاه‌های اجرایی استان، ترتیبی اتخاذ نمایند تا از هرگونه انحراف از اجرای قوانین، جلوگیری و در صورت عدم رعایت نکات تصریح‌شده، برخورد قانونی لازم با متخلفین صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری