کد خبر:12071
پ

اعطای تراکم تشویقی برای نوسازی بنا در بافت فرسوده قزوین

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از تصویب بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده قزوین خبر داد و گفت: در این بسته‌ مشوق‌های متنوع از جمله تراکم تشویقی به مالکان ساختمان‌ها در محدوده بافت فرسوده شهر قزوین ارائه می‌شود. علی فرمانی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های شورای ششم نوسازی بافت‌های فرسوده و ارائه تسهیلات ویژه و […]

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از تصویب بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده قزوین خبر داد و گفت: در این بسته‌ مشوق‌های متنوع از جمله تراکم تشویقی به مالکان ساختمان‌ها در محدوده بافت فرسوده شهر قزوین ارائه می‌شود.

علی فرمانی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های شورای ششم نوسازی بافت‌های فرسوده و ارائه تسهیلات ویژه و مشوق‌ها برای مالکان ساختمان‌ها در محلات فرسوده شهر قزوین بوده است، اظهار کرد: نوسازی این بافت باعث کاهش بناهای ناپایدار و به طبع آن ارتقای حفظ جان شهروندان در بلایای طبیعی مانند زلزله در این محدوده‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت نوسازی بافت فرسوده و ایجاد انگیزه برای مالکان ساختمان‌های فرسوده اضافه کرد: ایجاد بسترهای لازم برای ترغیب مالکان ساختمان‌ها در بافت فرسوده سبب خواهد شد تا شاهد بهبود فضای شهری و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان باشیم.

رئیس پارلمان شهری قزوین از تصویب بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شهر قزوین در صحن شورای شهر خبر داد و گفت: بنابراین با هدف رونق ساخت‌وساز، نوسازی ساختمان‌ها و تجمیع پلاک‌های ریزدانه بسته‌های تشویقی متنوع از جمله تراکم تشویقی به مالکان ساختمان‌ها در محدوده بافت فرسوده شهر قزوین ارائه می‌شود.

فرمانی با اشاره به اینکه این مصوبه نسبت به وضع موجود تلاش کرده تا مشوق‌های بیشتری اعم از پیش‌بینی تراکم تشویقی و امکان کاهش ضریب تأمین پارکینگ را مدنظر قرار بدهد، افزود: کلیات مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین در این زمینه قدم مثبتی است.

وی ادامه داد: موجب خواهد شد تا سرمایه‌گذاران، مالکان و سازندگان با جذب سرمایه و یا با مشارکت نسبت به ساخت‌وساز در حوزه مسکن ورود کرده و شاهد رونق دوباره ساخت‌وساز در بافت فرسوده شهر قزوین باشیم.

رئیس شورای شهر قزوین تصریح کرد: سیاست‌های تشویقی کالبدی متضمن نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت‌ها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن و قابلیت دسترسی محله در این مصوبه اجرایی می‌شود.

فرمانی با اشاره به جزئیات این مصوبه گفت: اجرای بسته تشویقی بازآفرینی شهر قزوین در برخی نقاط منجر به افزایش تراکم یا سطح اشغال بیشتر و امتیازات تا سقف تخفیف مالی ۷۵ درصد، اعمال معافیات و بخشودگی خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه اجرای مصوبه یادشده منوط به تصویب در کمیسیون ماده پنج شهرداری قزوین است، اضافه کرد: با اجرای این مصوبه شورا، شاهد افزایش مشارکت شهروندان و مالکان ساختمان‌ها در نوسازی بافت فرسوده و استفاده از مزایای تشویقی در نظر گرفته شده باشیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری