کد خبر:4154
پ

ایجاد باغ گیاه‌شناسی در پارک جنگلی بیرجند

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری بیرجند گفت: بر اساس طرح کلی مجموعه بوستان جنگلی در فضایی به مساحت ۳۶۰۰ مترمربع در مجموعه این پارک، باغ گیاه شناسی احداث می‌شود. نادر علوی اظهار کرد: این مهم از ابتدای سالجاری در دستور کار شهرداری قرار گرفت که بعد از انجام مراحل قانونی و از طریق فراخوان دعوت […]

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری بیرجند گفت: بر اساس طرح کلی مجموعه بوستان جنگلی در فضایی به مساحت ۳۶۰۰ مترمربع در مجموعه این پارک، باغ گیاه شناسی احداث می‌شود.

نادر علوی اظهار کرد: این مهم از ابتدای سالجاری در دستور کار شهرداری قرار گرفت که بعد از انجام مراحل قانونی و از طریق فراخوان دعوت و جذب سرمایه‌گذار، این امر محقق شده و به انعقاد قرارداد منجر شد.

وی با تاکید بر احداث باغ ایرانی افزود: مجموعه باغ گیاه شناسی با رویکرد استفاده از گیاهان محلی استانی و دارویی داخل استان و احداث گلخانه متناسب با فضا در جهت عرضه گل و گیاه خاص و با کیفیت احداث می‌شود.

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: رویکرد شهرداری در باغ گیاه‌شناسی ایجاد یک بخش کوچک به عنوان دمنوش خانه برای ارائه خدمات و سرویس دهی دمنوش‌های گیاهان سنتی و دارویی تولید داخل استان است.

علوی تصریح کرد: تشکیل باغ گیاه شناسی اهداف مختلفی را نظیر تنوع زیستی، آموزش و فرهنگ‌سازی در مورد محیط زیست و منابع طبیعی، ایجاد محیط مناسب برای پژوهش در زمینه رشد و نگهداری گیاهان، احداث محیطی آرام برای تفرج و آرامش و زیبایی شناختی دنبال می‌کند.

وی گفت: باغ گیاه‌شناسی تا انتهای سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد و امکان استفاده از آن برای عموم شهروندان فراهم می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری