کد خبر:12117
پ

ایجاد سایت مدیریت و دفن پسماند در چذابه توسط شهرداری اهواز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: با بهره‌برداری از سایت مدیریت و دفن پسماند در مرز چذابه از پراکنده شدن پسماندها و آسیب رسیدن به محیط زیست جلوگیری می‌شود. محمود ثابت قدم اظهار کرد: بنا بر تصمیم کمیته بهداشت قرارگاه اربعین، در پایانه‌های مرزی چذابه برای حفظ محیط زیست، سایت مدیریت و دفن پسماندهای تولید شده […]

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: با بهره‌برداری از سایت مدیریت و دفن پسماند در مرز چذابه از پراکنده شدن پسماندها و آسیب رسیدن به محیط زیست جلوگیری می‌شود.

محمود ثابت قدم اظهار کرد: بنا بر تصمیم کمیته بهداشت قرارگاه اربعین، در پایانه‌های مرزی چذابه برای حفظ محیط زیست، سایت مدیریت و دفن پسماندهای تولید شده با اعتبار تخصیص داده شده از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور راه اندازی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه پس از تمام مراسم زیارت اربعین اباعبدالله و با گذشت زمان و وزش باد، پسماندها در بیابان‌های اطراف پایانه مرزی پراکنده می‌شوند و باعث تخریب محیط زیست می‌شوند با بهره‌برداری از این سایت علاوه بر اینکه این مشکل رفع شد زباله‌های خشک نیز تفکیک و بازیافت می‌گردند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز ادامه داد: این مأموریت به سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز ابلاغ شد که به همین منظور زمینی به مساحت یک هکتار در مرز چذابه در جاده ترانزیت از سوی مراجع مربوطه تحویل گرفته شد و با هماهنگی استانداری خوزستان دیوارچینی و برق کشی انجام شده است.

ثابت قدم با اشاره به استقرار کانکس‌ها و دستگاه‌های مورد نیاز در این سایت گفت: شرکت بهروب هم نیروهای لازم را تأمین و در مرز چذابه حضور پیدا می‌کند تا کار تفکیک از مبدا را انجام دهد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی استانداری جلسات متعددی با شهرداری‌های خدمت‌رسان مستقر در مرز چذابه (تهران، یزد، اصفهان و اهواز) برگزار شده تا پسماندها به شیوه صحیح جمع‌آوری و به سایت مدیریت پسماند برای جدا سازی و تفکیک اصولی انتقال داده شوند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز توضیح داد: برای نظافت و حفظ محیط زیست سازمان مدیریت پسماند این آمادگی را دارد که پسماندهای تولیدی بعد از پایانه مرزی ایران (چذابه) تا ورودی به خاک عراق (شیب) که شهرداری اهواز با چهار خودروی مخصوص حمل پسماند در حال جمع‌آوری و خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله است را به سایت جدید پسماند انتقال دهد، در همین راستا توافقاتی نیز با طرف عراقی صورت گرفته است.

ثابت قدم اضافه کرد: برای ترویج فرهنگ عاشورایی و برگزاری باشکوه‌تر مانور اربعین حسینی در نظر داریم تعدادی از آموزشگران و دوستداران محیط زیست را در مواکب قبل از پایانه و در صورت امکان مواکب سمت عراق در مرز مستقر کرده تا نحوه تفکیک و موارد محیط زیستی را آموزش دهند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری