کد خبر:12122
پ

تشکیل دبیرخانه سند راهبردی و برنامه عملیاتی تحقق شهر دوستدار سالمند در شهر اراک

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و شورای اسلامی شهر اراک از تشکیل دبیرخانه سند راهبردی و برنامه عملیاتی تحقق شهر دوستدار سالمند در این شهر خبر داد. پیمان عین القضاتی اظهار کرد: در اولین جلسه شهر دوستدار سالمند اراک، دبیرخانه سند راهبردی و برنامه عملیاتی تحقق محیط شهر دوستدار سالمند در شهر اراک ذیل فعالیت معاونت امور زیربنایی […]

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و شورای اسلامی شهر اراک از تشکیل دبیرخانه سند راهبردی و برنامه عملیاتی تحقق شهر دوستدار سالمند در این شهر خبر داد.

پیمان عین القضاتی اظهار کرد: در اولین جلسه شهر دوستدار سالمند اراک، دبیرخانه سند راهبردی و برنامه عملیاتی تحقق محیط شهر دوستدار سالمند در شهر اراک ذیل فعالیت معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری، تشکیل شد.

وی افزود: در سال اول از فعالیت شورای اسلامی دوره ششم، با حضور تعدادی از کارشناسان کارگروه سالمندی تشکیل و برش‌های سالمندی برای شهر اراک استخراج شد اما به دلیل اینکه سند راهبردی تکلیفی ابلاغ نشده بود، ظرفیت اجرا نیز فراهم نبود، بنابراین ابلاغ اخیر سند راهبردی سالمندی شهر اراک به شهرداری را به فال نیک می‌گیریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: با ابلاغ بخشنامه‌های این چنینی، شهرداری‌های کشور از بعد کالبد محوری و نگاه تک بعدی خارج و به مسائل کالبدی و انسانی نگاه خاص و ویژه خواهند داشت.

عین‌القضاتی تاکید کرد: اگر قرار باشد شهرداری‌های کشور به یک نهاد اجتماعی تبدیل شوند، باید از نگاه کالبدی و عمرانی به فعالیت‌های اجتماعی توسعه پیدا کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری اراک در مسائل اجتماعی پیشرو است، افزود: سالمندان سرمایه‌های اجتماعی جامعه محسوب می‌شوند و اینگونه نیست فردی که به دوره سالمندی می‌رسد، کارکرد اجتماعی ندارد، بنابراین به جای توسعه مراکز نگهداری سالمند در کشور باید به دنبال توانمندسازی و حضور بیشتر این قشر ارزشمند، در جامعه شهری باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک از تشکیل دبیرخانه سند راهبردی و برنامه عملیاتی تحقق محیط شهر دوستدار سالمند در شهر اراک ذیل فعالیت معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری خبر داد و گفت: تشکل‌های اجتماعی که در حوزه سالمندان فعالیت دارند باید به صورت ویژه، همراه و همگام شهرداری و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط برای تحقق شهر دوستدار سالمند باشند.

عین‌القضاتی خاطرنشان کرد: گام بعدی پس از تشکیل دبیرخانه، انتخاب مشاور برای زمینه‌سازی سند راهبردی شهر دوستدار سالمند است که ادامه کار تحقق پیدا کند.

وی اظهار کرد: تعیین سه کارگروه محیطی ویژه موضوعات کالبدی و شهرسازی، اجتماعی ویژه مباحث فرهنگی و خدمات ویژه موضوعات خدمات شهری، بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی، از دیگر اقدام برای پیگیری مباحث شهر دوستدار سالمند است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک افزود: جلسات کارگروه‌ها باید به صورت منظم برگزار و ضمن بررسی اقدامات انجام شده در محیط شهری از گذشته، برای اقدامات جدید و پیش رو تصمیم‌گیری شود.

عین‌القضاتی تاکید کرد: باید برای حضور هرچه بیشتر سالمندان در محیط‌های اجتماعی، فکر و برنامه‌ریزی اساسی شود، بنابراین به عنوان یک طرح، برگزاری پنجشنبه‌های سالمندی در منطقه گردشگری نور الشهدا (دره گردو) را در شورای شهر بررسی خواهیم کرد تا با استفاده از این ظرفیت شاهد حضور هرچه بیشتر قشر ارزشمند سالمند در جامعه شهری اراک باشیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری