کد خبر:2562
پ

جمالی‌نژاد: تخلیه مکان‌های مسکونی و تجاری تا شعاع ۱۰۰ متری متروپل

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تا شعاع ۱۰۰ متری از حادثه متروپل تمام مکان‌های مسکونی و تجاری تخلیه کامل شده است. مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: بازسازی متروپل در دو بخش صورت می‌گیرد که مرحله اول، آواربرداری بخش تخریب‌شده است و تا فردا به اتمام خواهد رسید و مرحله دوم احتمال […]

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تا شعاع ۱۰۰ متری از حادثه متروپل تمام مکان‌های مسکونی و تجاری تخلیه کامل شده است.

مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: بازسازی متروپل در دو بخش صورت می‌گیرد که مرحله اول، آواربرداری بخش تخریب‌شده است و تا فردا به اتمام خواهد رسید و مرحله دوم احتمال ریزش بخش دوم متروپل است که برای این منظور تمام مناطق مسکونی اطراف را تخلیه کامل کردیم.

وی افزود: در گام اول عملیات آواربرداری با اولویت نجات جان افراد زنده شروع به‌کار کرد و از ظرفیت بهترین گروه‌های امداد و نجات سراسر کشور شامل اورژانس، هلال احمر و آتش‌نشانی‌های استفاده کردیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به عملیات بدون وقفه و ۲۴ ساعته جست‌وجو و نجات در محل حادثه، تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات لازم در ساختمان متروپل بر اساس مدل مهندسی و کارشناسی انجام شده است و با توجه به محدودیت مکانی و خطرات احتمالی که در محل وجود دارد، عملیات به طور مستمر در حال انجام بوده است.

وی با بیان اینکه امدادگران در سلامتی کامل هستند و هیچ‌گونه حادثه‌ای برای آنها پیش نیامده است، افزود: عملیات آواربرداری توسط تیم حرفه‌ای سازه با تجهیزات تخصصی کامل از جمله سه دستگاه دوربین لرزه‌نگار تخصصی مورد پایش قرار گرفته است، همچنین عملیات امداد و نجات توسط افراد خبره و متخصص این حوزه انجام شد و تجهیزات مورد نیاز و اکیپ‌های امدادرسان نیز در محل مستقر هستند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه محدویت‌های موجود در محل حادثه از نظر خطر و ریزش سازه‌ها باعث کندی کار آواربرداری شده است، گفت: تا چند روز آینده نخاله‌ها جمع‌آوری و در بخش دوم که مربوط به سازه سرپا است، در صورتی که مشکلی پیش نیاید با هدف‌گذاری های انجام شده به صورت جداگانه برنامه‌ریزی و عملیات مربوط به آن هم ظرف چند روز آینده آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا شعاع ۱۰۰ متری از حادثه متروپل تمام مکان‌های مسکونی و تجاری تخلیه کامل شده است

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری