کد خبر:3054
پ

جمالی نژاد: شهرداران در اداره شهرها نگاه نو و خلاقانه داشته باشند

نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرداری ها و دهیاری های بوشهر، گناوه و دیلم از توابع استان بوشهر و بررسی وضعیت پروژه های عمران شهری و روستایی این منطقه جمعه ۲۷ خردادماه با حضور دکتر جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های […]

نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرداری ها و دهیاری های بوشهر، گناوه و دیلم از توابع استان بوشهر و بررسی وضعیت پروژه های عمران شهری و روستایی این منطقه جمعه ۲۷ خردادماه با حضور دکتر جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و مسئولان استانی و شهری و نماینده این حوزه انتخابیه در مجلس برگزار شد.

مهدی جمالی نژاد در این جلسه گفت: امروز شهرداران و مدیران شهری باید با نگاه نو و روش‌های خلاقانه،  شهر را مدیریت کرده و با تقویت اعتماد سازی بین مردم، سرمایه اجتماعی برای خود ایجاد کنند.
وی اظهار کرد: شهرها زمانی رونق می‌گیرند که مردم را درگیر کرده و منافع شهر و منافع ذینفع هم راستا شوند و در این صورت امنیت سرمایه‌گذاری، رونق، شادابی و سرمایه اجتماعی ایجاد می‌شود.
جمالی نژاد با بیان اینکه وقتی شهرداری با مردم و مردم هم با شهرداری شریک شوند، اقدامات و فعالیت های حوزه شهری بهتر و بیشتر خود را نشان می‌دهد، افزود: از شهرداران انتظار می رود اعتماد سازی در میان مردم را اولویت خود قرار داده و با تمام توان برای تقویت آن تلاش کنند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید بر اینکه شهرداران و مدیران شهری جلوی سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کنند، اضافه کرد: اگر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهری و روستایی منطقه به خوبی بهره‌برداری شده و خلاقانه معرفی شوند، جذب سرمایه گذار نیز آسان‌تر انجام می‌شود.
وی از شهرداران خواست در اداره شهر نگاه نو و خلاقانه داشته و از آداب، رسوم و ظرفیت‌های موجود منطقه برای توسعه شهری استفاده کنند و به جای کپی برداری از ایده سایر شهرها و مناطق کشور برای ساختن شهری زیبا از ظرفیت های خود بهره بگیرند.
جمالی نژاد تاکید کرد: روی آوری به روش ‌های خلاقانه در حوزه های مختلف بویژه مبلمان شهری، فضای سبز، گردشگری و اداره شهر با کمترین ابزار و امکانات میتواند بهترین بهره‌برداری را برای توسعه شهرها انجام داد.
وی با بیان اینکه کار شهرداری فقط انجام پروژه‌های عمرانی نیست، یادآور شد: شهردار باید با اقشار مختلف مردم از نویسندگان و هنرمندان گرفته تا پیشه‌وران آشنا باشد و حس تعلق خاطرشان به شهر را سنجیده و سرمایه اجتماعی ایجاد کند ضمن اینکه پشت میز نشستن و دستور دادن سرمایه اجتماعی،  رفاقت و صمیمیت ایجاد نمی‌کند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: با انجام همین کارها می‌توان علاوه بر ایجاد سرمایه اجتماعی، حس تعلق خاطر شهروندان و روستاییان را برای مشارکت در فعالیت های توسعه شهرها افزایش داد و امنیت سرمایه‌ای ایجاد و سرمایه گذاران بیشتری جذب کرد.
وی یادآور شد: سرمایه گذاری نباید حتما بزرگ باشد بلکه در بسیاری از مواقع با سرمایه‌گذاری‌های کوچک شهروندان می‌توان تحول و توسعه‌ای بزرگ ایجاد کرد بنابراین از مدیران شهری انتظار می‌رود خود را خیلی محدود به جذب سرمایه‌گذاران بزرگ نکنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری