کد خبر:8359
پ

خواهرخواندگی کرمان با دو شهر «نیژنی نوگورود» روسیه و «شانگهای» چین

شهردار کرمان در حاشیه جلسه عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد، از تصویب لایحه خواهرخواندگی کرمان با ۲ شهر خبر داد. سعید شعرباف اظهار کرد: لایحه شهرداری برای خواهرخواندگی کرمان با شهر «نیژنی نوگورود» در کشور روسیه و «شانگهای» در کشور چین، به‌منظور […]

شهردار کرمان در حاشیه جلسه عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد، از تصویب لایحه خواهرخواندگی کرمان با ۲ شهر خبر داد.

سعید شعرباف اظهار کرد: لایحه شهرداری برای خواهرخواندگی کرمان با شهر «نیژنی نوگورود» در کشور روسیه و «شانگهای» در کشور چین، به‌منظور تعاملات بین‌المللی، جذب سرمایه‎ گذاری ، گسترش مراودات فرهنگی و توسعه ظرفیت گردشگری شهری و تبادل تجربیات مدیریت شهری، در جلسه رسمی مطرح و به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

شهردار کرمان نیز در این خصوص گفت: هدف از خواهرخواندگی تنها نام‌گذاری خیابان نیست؛ بلکه هدف فراهم‌آوردن تفاهم در زمینه‌های مختلف آموزشی، صنعتی، گردشگری و شهری است و برای انتخاب «نیژنی» شهر تاریخی – تجاری روسیه، مطالعه‌های زیادی انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهر بصره عراق نیز گزینه مناسبی برای خواهرخواندگی شهر کرمان است و اقدامات لازم نیز برای آن انجام شده، ادامه داد: بعد از «آراماویر» و «بصره» بر روی شهر «نیژنی» روسیه تمرکز خواهیم کرد.

محمود بابایی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به موثربودن خواهرخواندگی شهر کرمان و شهر آرماویر ارمنستان اظهلر کرد: ارتباط تنگاتنگ دانشگاهی شهر آرماویر با شهر کرمان خوب ارزیابی شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری