کد خبر:12144
پ

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت: اغلب آتش‌سوزی‌ها در شهرستان باشت عمدی بوده‌ است

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت از خسارت آتش به پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: طبق بررسی‌های کارشناسی اغلب این آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده‌است. مهراب عبدی امروز شنبه سوم شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال‌جاری بیش از ۲۰ فقره آتش‌سوزی در مناطق مختلف شهرستان باشت رخ داد، اظهار […]

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت از خسارت آتش به پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: طبق بررسی‌های کارشناسی اغلب این آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده‌است.

مهراب عبدی امروز شنبه سوم شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال‌جاری بیش از ۲۰ فقره آتش‌سوزی در مناطق مختلف شهرستان باشت رخ داد، اظهار کرد: این آتش‌سوزی‌ها در «کوه لار»، «شاه بهرام»، «بهره عنا»، «خان احمد»، «سرابیز»، «شلالدون»، «کوهسرک»، «خامی «، «چالموره» و «شادگان» رخ داده است.

وی افزود: در برخی از مناطق دچار طعمه حریق، وزش باد، گرمای زیاد و سخت‌گذر بودن کار مهار آتش را سخت کرده بود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت گفت: در این آتش‌سوزی بخشی از اراضی جنگلی به ویژه بلوط، گونه‌های گیاهی بادام کوهی و درختچه‌های این منطقه دچار خسارت شد.

وی تصریح کرد: بیشترین خسارات آتش‌سوزی به جنگل‌های «کوه لار»، «کوهسرک»، «خامی»، «شاه بهرام» و «شادگان» شهرستان باشت بوده که پس از چهار روز مهار شد.

عبدی خاطرنشان کرد: در این مناطق به دلیل سخت‌گذر بودن، پوشش گیاهی انبوه و علفزارهای وسیع، مهار آتش با دشواری‌های زیادی روبه‌رو بود.

وی افزود: مهم‌ترین دلیل وقوع آتش‌سوزی در سطح عرصه‌های طبیعی بی‌احتیاطی مردم به‌ویژه بهره‌برداران محصولات جنگلی و مرتعی و نیز گردشگران است که در برخی مواقع یک بی‌دقتی موجب سرایت آتش در سطح وسیعی از اراضی جنگلی خواهند شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته عامل بیشتر آتش‌سوزی‌های عرصه‌های طبیعی اعم از جنگل‌ها، مراتع، مزارع و باغستان‌ها در سال‌جاری در این شهرستان عمدی بوده‌است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری