کد خبر:12058
پ

رئیس دادگستری شهرستان زرند: مهلت یک ماهه به شهرداری زرند برای ساخت گرمخانه

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم و ابلاغ یک ماهه به شهرداری‌ زرند، این نهاد مکلف به اختصاص و تجهیز محلی برای گرمخانه شد. به گزارش افتخار میهن به نقل از دادگستری شهرستان زرند، ابوالفضل فرحبخش در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند اظهار کرد: […]

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم و ابلاغ یک ماهه به شهرداری‌ زرند، این نهاد مکلف به اختصاص و تجهیز محلی برای گرمخانه شد.

به گزارش افتخار میهن به نقل از دادگستری شهرستان زرند، ابوالفضل فرحبخش در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند اظهار کرد: برابر ماده ۵۵ قانون شهرداری و بر اساس مصوبات شورای پیشگیری شهرستان، شهرداری موظف به در اختیار گذاردن مکانی جهت احداث گرمخانه در زرند است.

وی افزود: با وجود تأکیدات بسیار، متأسفانه شهرداری زرند تا امروز این تکلیف قانونی را به سرانجام نرسانده است که اهمال در این خصوص هم‌راستا با افزایش کارتن‌خوابی و تکدی‌گری در سطح شهر زرند و مطالبه به حق و جدی شهروندان، باعث شد طی مکاتبه‌ای، آخرین تذکر قضائی برای اجرای مصوبات شورای پیشگیری و معرفی و در اختیار گذاشتن ساختمانی به منظور ایجاد گرمخانه و پناه دادن به بی خانمان‌های سطح شهر، حداکثر طی یک ماه آینده به شهرداری زرند اعلام شود.

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: شهرداری باید در مهلت تعیین شده محلی را از ساختمان‌های متعلق به نهاد مذکور یا از طریق اجاره برای گرمخانه در نظر گرفته و تجهیز کند، به‌گونه‌ای که مورد تأیید ادارات مربوطه از جمله شبکه بهداشت و اداره بهزیستی باشد.

وی ادامه داد: این درست نیست که این معتادان در اطراف شهر و در مکان‌های متروک اقدام به اسکان کنند، زیرا معتادان از یک سو بیمار بوده و تهدیدی علیه بهداشت عمومی به حساب می‌آیند و در نتیجه نیازمند مراقبت و درمان هستند و از سوی دیگر نظارت بر آن‌ها می‌تواند کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال داشته باشد؛ لذا هدف هم افزایی و ایجاد یک فضای امن در شهر و درمان این بیماران و پاکسازی شهر از معضل تکدی‌گری و کارتن خوابی است.

فرحبخش بیان کرد: شهرداری‌ها تا امروز همکاری قابل قبولی با دستگاه قضائی داشته و در این خصوص نیز اعلام آمادگی کرده‌اند اما مشکلاتی در تحقق این امر و احداث گرمخانه در شهرستان وجود داشته که با وجود ابلاغ ضرب‌الاجل به این نهاد، اگر شهرداری از این دستور سرپیچی کند به طور قطع دادستانی شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی خود برای عدم اجرای مصوبات شورای پیشگیری می‌تواند با ترک فعل مجموعه شهرداری را پیگیری و مسئولان مربوطه را پاسخگو کند.

رئیس حوزه قضائی زرند در پایان گفت: کارتن خواب‌های شهرستان دچار اعتیاد بوده و مستعد انجام سرقت‌های خرد هستند؛ بنابراین برای ایجاد امنیت پایدار در حوزه قضائی و درمان این معتادان نیاز به وجود محل‌هایی برای ساماندهی، درمان، توانمندسازی و اشتغال این افراد هستیم که اهتمام ویژه و همکاری دستگاه‌های اجرایی و در رأس آن فرمانداری شهرستان برای احداث کمپ ماده ۱۶ را طلب می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری