کد خبر:7050
پ

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از محل دفن زباله شهرستان آمل بازدید کرد

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، پس ازبازدید ازمحل انباشت زباله شهرستان آمل درمنطقه عمارت، گفت: اگر جانمایی مکان جدید زباله درشهرستان آمل مشخص و به وزارت کشور معرفی شود، برای اجرای زیرساخت‌های کارخانه زباله سوز، مشکل تامین اعتبار وجود ندارد. به گزارش افتخار میهن به نقل از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی سلیمی […]

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، پس ازبازدید ازمحل انباشت زباله شهرستان آمل درمنطقه عمارت، گفت: اگر جانمایی مکان جدید زباله درشهرستان آمل مشخص و به وزارت کشور معرفی شود، برای اجرای زیرساخت‌های کارخانه زباله سوز، مشکل تامین اعتبار وجود ندارد.

به گزارش افتخار میهن به نقل از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی سلیمی در سفر به مازندران به همراه حاجی‌پور نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی و معاون عمرانی استاندارمازندران ازمحل دفن زباله آمل درمنطقه عمارت بازدید می‌کرد، با بیان مطلب فوق در گفت‌وگو با خبرگزاری ها افزود: تا زمانی که زمین مورد نیاز ایجاد کارخانه زباله سوز درآمل به وزارت کشور معرفی نشود، هیچ اقدام موثری برای برون رفت ازاین مشکل درشهرستان نخواهد شد.
وی اظهار کرد: درحال حاضر، موضوعی که باید توسط مسئولان اجرایی شهرستان آمل و مازندران به صورت ویژه پیگیری و به نتیجه ختم شود، معرفی چند نقطه مشخص که ارزیابی‌های زیست محیطی آن هم اخذ شود و پس ازآن براساس ترتیب و اولویت استانداری مازندران، زمین‌های مورد نظر را به سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‌های کشور اعلام کند.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بار دیگر با تاکید براینکه هیچ مشکلی اعتباری برای اجرای کارخانه زباله سوز در آمل وجود ندارد، تصریح کرد: پس مشخص شدن زمین و شروع عملیات اجرای این طرح مهم درشهرستان آمل، برنامه زمانبدی آن را به مردم اعلام خواهیم کرد.
سلیمی اضافه کرد: البته وزارت کشور هم به دنبال توقف کامل زباله‌های انتقالی شهرستان آمل به منطقه عمارت است که پس ازجابه‌جایی زباله ازمحل عمارت و ایزوله شدن مکان برای آبگیری سد درنزدیکی محل دفن زباله در سال‌های آینده مشکلی وجود نداشته باشد.
 وی درپاسخ به پرسشی درخصوص اینکه چه زمانی به مردم مازندران اعلام خواهید کرد که مشکل پسماند در این استان به طور کامل رفع خواهد شد، گفت: قول و وعده‌ای بدهیم که تمام مشکل پسماند شهرستان آمل و مازندران درمدت ۶ ماه یا یکسال آینده برطرف خواهد شد، خلف وعده به مردم است.
 رئیس سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‌های کشور اضافه کرد: واقعیت این است که متاسفانه وضعیت دفن وانباشت زباله درآمل و مازندران، یک پیشنه بیش از ۳۰سال در پشت آن وجود دارد که باید درسریع‌ترین زمان ممکن برای برون رفت ازاین معضل زیست محیطی چاره اندیشی شود.
 سلیمی اظهارکرد: درحال حاضر آن چیزی که الان وجود دارد، در مازندران زباله سوز ساری با پیگیری‌های که استاندار ومعاون عمرانی استاندار و شهرداری ساری داشته، پیشرفت خوبی داشته و در واقع اقدام‌های پایانی آن درحال انجام است که بزودی افتتاح این کارخانه زباله سوز انجام خواهد شد.
 وی همچنین به جلسه آینده وزیر کشور با استانداران استان‌های شمالی درحوزه مدیریت پسماند بزودی در تهران خبر داد وگفت: با توجه به شرایط حاد مدیریت پسماند دراین استان‌ها باید به یک راه حلی برسم که درسریع‌ترین زمان ممکن اقدام‌های مهمی در جهت پایین بخشیدن به این معضل مردم این استان‌ها انجام شود.
 سلیمی اضافه کرد: دولت سیزدهم نیز درسفرهای استانی خود به سه استان شمالی، اولویت نخست خود را رفع مشکل پسماند دراین استان‌ها اعلام کرده و انتظار داریم که هرچه سریع‌تر منجر به نتیجه شود.
 وی یادآورشد، دولت در حوزه پسماند استان‌های شمالی کشور در یکسال گذشته اعتبارهایی که اختصاص داده، به اندازه حود ۲۰ سال گذشته تخصیصی اعتبارها به این استان‌ها بی‌سابقه و کم سابقه بوده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری