کد خبر:11978
پ

رئیس شورای اسلامی شهر یزد: نگهداری بافت شهر میراث جهانی یزد نیازمند اعتبارات ملی است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تأکید بر اینکه حفظ و نگهداری بافت تاریخی ثبت جهانی شده یزد با اعتبارات موجود امکان‌پذیر نیست، گفت: این بافت نیازمند اعتبارات ملی است اما تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی نشده است. عزیزالله سیفی در دویست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: ۱۸ تیرماه […]

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تأکید بر اینکه حفظ و نگهداری بافت تاریخی ثبت جهانی شده یزد با اعتبارات موجود امکان‌پذیر نیست، گفت: این بافت نیازمند اعتبارات ملی است اما تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی نشده است.

عزیزالله سیفی در دویست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: ۱۸ تیرماه مصادف با هفتمین سالروز ثبت شهر یزد در میراث جهانی به‌عنوان اولین و تنها شهر کشور است و این روز را به همه مردم خوب کشورمان تبریک می‌گوئیم.

وی ادامه داد: یزد اولین شهر کشور است که موفق به کسب این عنوان شده و این فرصت نقش مهمی در توریسم و گردشگری کشور دارد و امروز نام شهر تاریخی یزد در جهان می‌درخشد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: هر چند توسط این شورا اعتبارات ناحیه تاریخی یزد بیش از پنج برابر افزایش داشته اما انتظار و توقع است که وقتی شهری به ثبت جهانی می‌رسد، دولت هم توجه بیشتری داشته باشد.

سیفی اظهار کرد: آنگونه که باید دولت در این بخش کمک نکرد و اعتبار ویژه‌ای در این زمینه تخصیص پیدا نکرده است و لذا از وزارت میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی استان درخواست داریم در این زمینه پیگیری بیشتری داشته باشند تا اعتبار ویژه‌ای برای احیای بافت تاریخی یزد تخصیص یابد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری