کد خبر:12176
پ

رئیس شورای شهر: نظر اعضای شورای شهر اراک در طرح تفصیلی لحاظ شود

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: امید می‌رود در طرح تفصیلی نظر اعضای شورای شهر لحاظ شود و اینگونه نباشد که همانند طرح جامع با خبر شویم که طرح تدوین شده و دیگر امکان تغییر در آن دیده نشده باشد. محمد عسگری عصر امروز دوشنبه پنجم شهریور در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه صحن […]

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: امید می‌رود در طرح تفصیلی نظر اعضای شورای شهر لحاظ شود و اینگونه نباشد که همانند طرح جامع با خبر شویم که طرح تدوین شده و دیگر امکان تغییر در آن دیده نشده باشد.

محمد عسگری عصر امروز دوشنبه پنجم شهریور در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه صحن علنی شورا اظهار کرد: طرح ۲۴ متری شهر اراک جایگزین طرح ۵۵ متری شد و طرح ۲۴ متری با همه مزایا و معایبش با طرح توسعه و جامع و تفصیلی شهر اراک گره خورده است.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: طرح ۲۴ متری زمانی در حال اجراست که طرح جامع شهری اراک تهیه و طرح تفصیلی هنوز نهایی نشده است.

عسگری با بیان اینکه در این زمینه دو نکته مهم باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: در مکاتبه‌ای که با بخش دولت در این خصوص انجام شده است، تاکید شد که تهیه و تدوین طرح تفصیلی حتماً با مشاوره و نظر اعضای شورای شهر باشد.

وی ادامه داد: قانونگذار یک نماینده از شهرداری و یک نماینده از شورا شهر را برای حضور در جلسات در نظر گرفته است و در جلسات حضور پیدا می‌کنند اما اعضای شورای شهر هستند که بر حوزه مدیریت شهری نظارت و بودجه‌ها را تنظیم و تصویب می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: امید می‌رود در طرح تفصیلی نظر اعضای شورای شهر لحاظ شود و اینگونه نباشد که همانند طرح جامع با خبر شویم که طرح تدوین شده و دیگر امکان تغییر در آن دیده نشده باشد.

عسگری اظهار کرد: طرح ۲۴ متری زمانی اجرایی خواهد شد که حتماً دولت و اداره مسکن و شهرسازی پای کار باشند و زمین معوضی بابت طرح تشویقی و انگیزشی مورد نیاز طرح ۲۴ متری در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی افزود: در صورتی که اختصاص زمین معوض صورت نگیرد قطعاً موفقیتی برای تملکات امکلاک این طرح حاصل نخواهد شد.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک خاطرنشان کرد: در طرح‌های مرتبط به شهر صرفاً شهرداری مسئولیت ندارد و سایر دستگاه‌ها هم باید کمک کنند تا نتایج شایسته ای برای شهروندان داشته باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری