کد خبر:2723
پ

رونمایی از سند توسعه محیط زیست مشهد برای اولین بار در کشور

همزمان با آغاز هفته محیط زیست از سند توسعه محیط زیست کلان‌شهر مشهد که برای اولین بار در سطح کشور تهیه و تدوین شده است، رونمایی شد. به گزارش افتخار میهن، علی نجفی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، در این مراسم ضمن اشاره به شعار جهانی روز محیط زیست با عنوان” تنها یک زمین، تمرکز […]

همزمان با آغاز هفته محیط زیست از سند توسعه محیط زیست کلان‌شهر مشهد که برای اولین بار در سطح کشور تهیه و تدوین شده است، رونمایی شد.

به گزارش افتخار میهن، علی نجفی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، در این مراسم ضمن اشاره به شعار جهانی روز محیط زیست با عنوان” تنها یک زمین، تمرکز بر زندگی پایدار در توازن با طبیعت” گفت: چندی قبل از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، معاونت های خدمات شهری شهرداری ها به عنوان معاونت محیط زیست و خدمات شهری تغییر نام پیدا کردند که این موضوع برای توجه بیشتر به مقوله محیط زیست در کلان شهرها محرکی است و خوشبختانه با تلاش هایی که در مجموعه مدیریت شهری صورت گرفته است، هم اکنون در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری، مشهد به الگویی برای سایر کلانشهرهای کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری، توسعه و استفاده بهینه از تکنولوژی روز دنیا در پایش و کنترل آلودگی ها به صورت ویژه در دستور کار این معاونت قرار دارد؛ موضوعی که شاید در ظاهر وظیفه دستگاه های دیگر است اما شهرداری به عنوان مدیریت شهری، نیازمند به جمع آوری و پایش این گونه از اطلاعات است؛ زیرا اطلاعات طرح های جامع و تفضیلی می تواند اثر قابل توجهی در طراحی های مناسب شهری داشته باشند.

نجفی افزود: سند توسعه محیط زیست کلانشهر مشهد که امروز رونمایی شد، با همکاری ۱۹دستگاه اجرایی و با محوریت شهرداری مشهد تهیه شده و می تواند نقشه راهی مناسب برای توسعه های آتی این کلانشهر در افق ۱۴۱۰ باشد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در حاشیه مراسم تقدیر از پنج پاکبان، ۶ باغبان و شهروند نمونه مشهدی در زمینه توسعه محیط زیست افزود: در شهر مشهد حدود ۱۲ هزار نفر از خادمان محیط زیست در قالب پاکبان و باغبان مشغول فعالیت هستند؛ عزیزانی که طلایه داران حفظ محیط زیست در کلانشهر مشهد محسوب می شوند و خرسندیم که در آغاز هفته محیط زیست از نمایندگان نمونه این عزیزان تقدیر میکنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آمارها حاکی از آن است که در دوماهه امسال نسبت به دوماهه مشابه سال گذشته، هشت درصد افزایش تولید زباله در شهر مشهد داشته‌ایم که اگر این رشد ادامه پیدا کند قطعا موجب نگرانی خواهد بود و از همه شهروندان تقاضا می‌شود به‌منظور کاهش حجم زباله‌های شهری همکاری لازم را با خادمان خود در مدیریت شهری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری