کد خبر:7234
پ

سرعت اینترنت کرمانشاه تا ۵۰ برابر افزایش می یابد

مراسم افتتاح عملیات اجرایی فیبر نوری مشترکین (FTTH) کرمانشاه توسط آسیاتک و شهرداری کرمانشاه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار کرمانشاه، مدیرعامل آسیاتک و شهردار کرمانشاه و مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری برگزار شد. عابدین محمودی اظهار کرد: در این مراسم، سرعت اینترنت فیبر نوری اجرایی شده در شهر کرمانشاه، آزمایش شد که […]

مراسم افتتاح عملیات اجرایی فیبر نوری مشترکین (FTTH) کرمانشاه توسط آسیاتک و شهرداری کرمانشاه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار کرمانشاه، مدیرعامل آسیاتک و شهردار کرمانشاه و مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری برگزار شد.

عابدین محمودی اظهار کرد: در این مراسم، سرعت اینترنت فیبر نوری اجرایی شده در شهر کرمانشاه، آزمایش شد که دست کم ۵۰ برابر سرعت میانگین ADSL (۱۰ مگابایت) و از ۵۰۰ تا ۷۰۰ مگابایت در ثانیه بود.

رئیس سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه افزود: سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی از زیر مجموعه‌های شهرداری به عنوان نخستین سازمان از این خدمات بهره‌مند شد.

محمودی ادامه داد: طبق قرارداد شهرداری کرمانشاه با شرکت آسیاتک، عملیات اجرای خطوط فیبر نوری به‌سرعت در کل مناطق کلان‌شهر کرمانشاه به طول ۲۸۰ کیلومتر در طی یک ماه پیاده سازی و اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فاوا تصریح کرد: شهرداری کرمانشاه توانست با جذب سرمایه‌گذار به ارزش هفت هزار میلیارد ریال، این پروژه را عملیاتی کند.

وی خاطرنشان کرد: این قرارداد که به مدت ۲۰ سال بین شهرداری کرمانشاه و شرکت آسیاتک منعقد شده است، ضمن افزایش سرعت اینترنت، در راستای ایجاد اقتصاد پایدار، شهر هوشمند و پایدار، ارائه خدمات بهتر، توسعه شبکه‌های اینترنتی، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، رایانش ابری، خدمات برخط، پایش تصاویر، کیف پول، بلیط الکترونیک، مدیریت هوشمند، خدمات و سرویس‌های هوشمند و پویا با هدف ارتقا کیفیت زندگی شهروندان، اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفافیت خواهد شد.

محمودی گفت: در یکی از بندهای این قرارداد، شهرداری کرمانشاه، شرکت آسیاتک را ملزم به استفاده از نیروهای بومی (عمومی و تخصصی) و همچنین استفاده از پیمانکاران صرفاً بومی در اجرای این پروژه کلان کرده است که صدها نفر از جوانان شهر کرمانشاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری