کد خبر:12231
پ

سیاست شهرداری در قبال نواحی شهر اراک مشخص شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک گفت: سیاست شهرداری در قبال نواحی شهر اراک باید مشخص شود، چراکه مشاهدات گویای یک دوگانگی در این زمینه است. پیمان عین القضاتی اظهار کرد: اگر بنا است که نواحی شهر ایجاد و تقویت شود، چرا در یک منطقه‌، ساختمان ناحیه را برای فروش می‌گذاریم […]

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک گفت: سیاست شهرداری در قبال نواحی شهر اراک باید مشخص شود، چراکه مشاهدات گویای یک دوگانگی در این زمینه است.

پیمان عین القضاتی اظهار کرد: اگر بنا است که نواحی شهر ایجاد و تقویت شود، چرا در یک منطقه‌، ساختمان ناحیه را برای فروش می‌گذاریم در حالی که در آن ناحیه به آن ساختمان نیاز مبرم داریم اما در منطقه‌ای که کمتر وجود ساختمان احساس می‌شود، ایجاد و تجهیز بنا انجام می‌شود.

وی افزود: در منطقه سنجان و کرهرود که چالش حفظ باغات را داریم، ساخت‌وساز شهری در حال رشد است و احیای اقتصاد کشاورزی مدنظر است، پهنه‌ای به وسعت ۷۶۰ هکتار باغات نیاز به رسیدگی دارد، از نظر ساختار اداری وجود ناحیه در این منطقه لازم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک خاطرنشان کرد: سیاست شهرداری در قبال نواحی شهر اراک باید مشخص شود، چراکه مشاهدات گویای یک دوگانگی در این زمینه است.

عین القضاتی تاکید کرد: استان مرکزی به ویژه کلان‌شهر اراک همچون سایر استان‌ها و شهرهای کشور با تنش آبی شدید مواجه است.

وی تصریح کرد: در این خصوص چندین جلسه راجع به قنوات و وضعیت آن‌ها تشکیل شده و با عنایت به اینکه قنوات بخشی از هویت شهر است، هنوز نتوانستیم از نظر رسیدگی که به مدیریت شهری ارتباط دارد، یک نتیجه مثبت به دست آوریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک با بیان اینکه در آینده نزدیک با مشکل کم آبی مواجه خواهیم شد، گفت: حتی قناتی که برای دره گردو در نظر گرفته شده است هم دیگر نمی‌تواند آب مورد نیاز آبیاری بالا دست این منطقه را تأمین کند.

عین القضاتی افزود: ما قصد داریم دره گردو را سبز کنیم در حالی که منابع آبی دچار چالش جدی و شده است شهرداری برای قنوات ورود جدی داشته باشد و برای یک بار مسئله را حل کند.

وی اظهار کرد: دو موضوع در مسئله قنات مورد توجه است، از بعد هویتی قنوات، باغات، بازار و خانه‌های تاریخی و غیره جز هویت شهر اراک است اما هم اینک قنوات شامل دو دسته می‌شود که برخی در اختیار شهرداری و برخی در مالکیت مردم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک افزود: تجربیات سایر کلانشهرها برای حفظ باغات و قنوات در کشور نشان داده که برای اینکه بتوانند این میراث را حفظ کنند، مدیریت شهری مداخله مستقیم انجام می‌دهد.

عین القضاتی ادامه داد: در سال‌های گذشته صحبت از اختصاص بودجه ۵۰ میلیاردی برای احیای قنوات شد که لازم است در این زمینه باید ورود جدی صورت گیرد که تاکنون با این اعتبار چه اقدام سازنده‌ای صورت گرفته است.

وی گفت: سیاست شهرداری در قبال نواحی شهر اراک باید مشخص شود، چراکه مشاهدات گویای یک دوگانگی در این زمینه است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری