کد خبر:7210
پ

شهرداری تبریز خانه باقرخان را تملک کرد

شهردار تبریز از هزینه‌کرد ۹۰ میلیارد تومانی شهرداری برای تملک کامل خانه باقرخان طی سال جاری خبر داد. یعقوب هوشیار با اشاره به هزینه‌کرد ۹۰ میلیارد تومانی شهرداری برای تملک کامل خانه باقرخان در سال جاری اظهار کرد: در صورتی که این پروژه موکول به سال آینده می‌شد، شهرداری تبریز باید ۱۵۰ میلیارد تومان در […]

شهردار تبریز از هزینه‌کرد ۹۰ میلیارد تومانی شهرداری برای تملک کامل خانه باقرخان طی سال جاری خبر داد.

یعقوب هوشیار با اشاره به هزینه‌کرد ۹۰ میلیارد تومانی شهرداری برای تملک کامل خانه باقرخان در سال جاری اظهار کرد: در صورتی که این پروژه موکول به سال آینده می‌شد، شهرداری تبریز باید ۱۵۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه می‌کرد.

وی افزود: شهرداری تبریز در کنار وظایف روزمره خود و اجرای ده‌ها پروژه عمرانی و رفاهی، توجه ویژه‌ای به اماکن تاریخی و فرهنگی شهر داشته و برای صیانت از این ابنیه تاریخی و رفع نگرانی شهروندان و فعالان این حوزه، اجرای پروژه‌های نیابتی دیگر دستگاه‌ها را بر عهده گرفته است.

شایان ذکر است خانه باقرخان مشهور به «سالار ملی» در تبریز در سال ۹۹ در فهرست آثار ملی کشور به‌ثبت رسید. خانه باقرخان به وسعت ۴ هزار و ۶۵۰ مترمربع و بنایی قدیمی در کوچه سالار ملی در خیابان امام تبریز است. زمانی که باقرخان در این بنای قدیمی سکونت داشت، این ملک به مرکز فرماندهی جبهه «خیاوان» در جنگ‌های ۱۱ماهه مشروطه تبریز تبدیل شده بود. باقرخان با سکونت در این خانه ریاست مجاهدین محله خیابان تبریز را بر عهده داشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری