کد خبر:12182
پ

طرح جامع مدیریت پسماند شهرداری کرمان به‌روزرسانی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان از شروع فرایند به‌روزرسانی طرح جامع مدیریت پسماند با همکاری مرکز پژوهش و مطالعات معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان و دانشگاه هایتک خبر داد. مصطفی عسکری با اشاره به برگزاری نخستین مرحله آموزش جامع مدیریت پسماند و نحوه اجرای آن با همکاری دانشگاه تحصیلات تکمیلی و […]

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان از شروع فرایند به‌روزرسانی طرح جامع مدیریت پسماند با همکاری مرکز پژوهش و مطالعات معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان و دانشگاه هایتک خبر داد.

مصطفی عسکری با اشاره به برگزاری نخستین مرحله آموزش جامع مدیریت پسماند و نحوه اجرای آن با همکاری دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته هایتک اظهار کرد: این دوره به مدت سه روز است و آموزش‌های لازم به کارکنان ارائه شد.

وی از شروع فرایند به‌روزرسانی طرح جامع مدیریت پسماند با همکاری مرکز پژوهش و مطالعات معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان خبر داد و افزود: این طرح با همکاری دانشگاه هایتک اجرا خواهد شد.

تدوین نقشه راه حوزه پسماند با به‌روزرسانی طرح جامع مدیریت پسماند

سعیده قطبی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش شهرداری کرمان با اشاره به انعقاد قرارداد به‌روزرسانی طرح جامع مدیریت پسماند گفت: مدیریت پسماند و بازیافت زباله، یکی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمد پایدار در شهرداری است که اجرای آن موجب بهبود بهداشت و محیط‌زیست نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند در شهرداری کرمان، همچون دیگر شهرداری‌های کشور، به‌صورت سنتی است و بر تنظیف، جمع‌آوری و دفن زباله متمرکز شده است، افزود: با این حال می‌توان با افزودن فعالیت‌ها و برنامه‌های جدید و منطبق بر شرایط بومی شهر کرمان، حوزه خدمات سازمان مدیریت پسماند را ارتقا داد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش شهرداری کرمان افزود: سازمان مدیریت پسماند در سال‌های گذشته فعالیت‌های مفیدی همچون آموزش، تبلیغات و فرهنگ‌سازی را با عناوینی همچون تفکیک زباله از مبدأ و راه‌اندازی غرفه‌های بازیافت انجام داده است، با این حال، در حوزه تفکیک، بازیافت، پردازش و درآمدزایی، امکان برنامه‌ریزی و افزایش ظرفیت برای توسعه بیشتر وجود دارد.

قطبی ادامه داد: گستردگی و پیچیدگی فعالیت‌های آتی سازمان و شاخص‌های اثرگذار آن، در کارگروه پژوهشی خدمات‌شهری و محیط‌زیست مرکز پژوهش و همکاری متخصصان دانشگاه و بررسی تجارب شهرداری‌های اصفهان، شیراز و تبریز، به به‌روزرسانی طرح جامع مدیریت پسماند در کرمان منجر شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با شرح خدماتی جامع و جدید و مبتنی‌بر نیازهای اجرایی و اقتصادی سازمان، تهیه و بعد از فراخوان و بررسی تیم‌های تخصصی و مشاوره‌ای مختلف، قراردادی بین شهرداری کرمان و دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، منعقد شده است که تا اوایل سال آینده، نتایج آن برای استفاده به شهرداری کرمان اعلام می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش شهرداری کرمان، از نظارت بر حُسن انجام این طرح توسط یکی از اساتید حوزه مهندسی محیط‌زیست با گرایش مدیریت پسماند از دانشگاه تهران خبر داد و افزود: از اهداف مهم این طرح، تدوین نقشه راه حوزه پسماند، مستندسازی و به‌روزرسانی پایگاه‌های داده‌ای، بررسی گزینه‌های صنایع تبدیلی و بازیافت، نمونه‌برداری فیزیکی و شیمیایی، بهبود عناصر کارگاه‌های غیررسمی و ارائه برنامه مدیریت پسماندهای خطرناک خانگی و شهری، برای نخستین بار در کرمان است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری