کد خبر:2170
پ

عضو شورای شهر بندرعباس : لزوم تدوین الگوی پایش محلات بر اساس نیازها

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: الگوی پایش اجتماعی محلات باید بر اساس نیاز هر محله آماده شود، اما آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است، برای توسعه اقدامات اجتماعی، پیوست‌های فرهنگی و ورزشی به ویژه در محلات کم‌برخوردار باید برنامه‌ریزی داشته باشیم. حسن سالاری بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه در […]

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: الگوی پایش اجتماعی محلات باید بر اساس نیاز هر محله آماده شود، اما آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است، برای توسعه اقدامات اجتماعی، پیوست‌های فرهنگی و ورزشی به ویژه در محلات کم‌برخوردار باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.

حسن سالاری بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه در سی‌وهفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با گرامیداشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، اظهار کرد: تلاش هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر در خصوص تشکیل جلسه فرهنگی با توجه به انتظارات و توقعاتی که شهر و شهروندان بندرعباس نسبت به موضوعات فرهنگی دارند، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به مصوبات کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر، ادامه داد: بررسی راهکارها برای رفع چالش‌ها مورد توجه بوده و خواهد بود، توجه به اقدامات فرهنگی و ورزشی در سطح شهر و نشر آن در فضای مجازی باید مورد توجه مسئولان و مدیران شهری باشد و قطعاً باید برای برنامه‌های فرهنگی جامعه هدف تعریف شود تا بدانیم که کجا هستیم و قرار است به کجا برسیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: الگوی پایش اجتماعی محلات بر اساس نیاز هر محله باید آماده شود، اما آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است، برای توسعه اقدامات اجتماعی، پیوست‌های فرهنگی و ورزشی به ویژه در محلات کم‌برخوردار باید برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین شود.

وی اضافه کرد: لازم است کارگروه فکری برای موضوعات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی وجود داشته باشد تا بتوان برنامه‌ریزی مؤثری در این راستا ارائه دهیم، جای خالی کارگروه پژوهشی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی احساس می‌شود و رفع این کمبود باید در اولویت قرار گیرد، همچنین باید تا پایان سال بیشتر زمین‌های ورزشی تعیین تکلیف و هر چه زودتر بحث اساسنامه و مدیریت آن مشخص شود.

سالاری با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و آموزش فرهنگ شهروندی، تصریح کرد: برنامه‌ای در این حوزه نداریم و در این راستا می‌توانیم از ظرفیت مساجد و مدارس بهره‌گیری کنیم، استفاده از ظرفیت مرکز اسناد تاریخی نیز در راستای هویت‌بخشی فرهنگی و تاریخی به محلات و تعریف شناسنامه فرهنگی تاریخی برای محلات بس بار مهم است.

وی گفت: رویکرد مناسبی نسبت به ورزش‌های آبی و ساحلی و بازی‌های بومی و محلی وجود ندارد، در حالی که می‌توان از آن در حوزه گردشگری به خوبی استفاده کرد. همچنین توجه به مسائل مذهبی، هنری و استفاده از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف حائز اهمیت است. در تلاش هستیم تا باشگاه شهرداری بندرعباس به خودکفایی برسد، البته فوتبال ساحلی نیز باید تعیین تکلیف و ظرفیت‌های آن باید بررسی شود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: قرار شد که شورا یا ستاد اقامه نماز و قرآن و عترت در شهرداری تشکیل شود، اما هنوز اقدامی انجام نشده است، تفکیک حوزه ورزش و فرهنگ نیز مد نظر بود که آن نیز مغفول مانده و فعالیتی در این خصوص انجام نشده است، در حوزه ورزش و توسعه و تحول این حوزه در شهر بندرعباس انتظار می‌رود نگاه ویژه‌ای به این موضوع شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای برای بررسی چالش‌های معلولان در شهر، افزود: لازم است در خصوص طرح‌های عمرانی و مسائل حوزه فرهنگی و ورزشی نگاه ویژه‌ای به جامعه معلولان داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری