کد خبر:6703
پ

عضو شورای شهر تهران: فرهنگ‌سازی باید از سنین پایین آغاز شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: فرهنگ‌سازی صحیح در تمام ابعاد باید از سنین پایین و در مهدکودک‌ها و مدارس آغاز شود، چراکه این بازه سنی بهترین زمان یادگیری و فرهنگ‌سازی است. به گزارش افتخار میهن، سوده نجفی امروز دوشنبه نوزدهم دی در نشستی که به منظور مصوبه ترویج فرهنگ اهدای عضو و […]

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: فرهنگ‌سازی صحیح در تمام ابعاد باید از سنین پایین و در مهدکودک‌ها و مدارس آغاز شود، چراکه این بازه سنی بهترین زمان یادگیری و فرهنگ‌سازی است.

به گزارش افتخار میهن، سوده نجفی امروز دوشنبه نوزدهم دی در نشستی که به منظور مصوبه ترویج فرهنگ اهدای عضو و تکریم خانواده‌های اهداکننده اعضای پیوند با حضور معاون و مدیران شهرداری و مسئولان مربوطه برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ اهدای عضو بین مردم وجود دارد و همواره تعداد زیادی به صورت داوطلبانه خواهان دریافت کارت اهدای عضو هستند اما در صورتی که فرد اهداکننده دچار مرگ مغزی شود برای اهدای اعضای او داشتن کارت کفایت نمی‌کند، زیرا اهدای عضو در شرع ما نیاز به رضایت ولی‌دم نیز دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها نسبت به مرگ مغزی و بازگشت نکردن فرد دچار آسیب به زندگی آگاهی ندارند، ادامه داد: معتقدم فرهنگ‌سازی صحیح در تمام ابعاد باید از سنین پایین و در مهدکودک‌ها و مدارس آغاز شود، چراکه آن سنین بهترین زمان یادگیری و فرهنگ‌سازی است.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: آموزش باید از همان ابتدا و در سنین کودکی آغاز شود، یادگیری و فرهنگ‌سازی در سنین پایین علاوه‌بر اینکه بازدهی بالایی دارد هزینه‌های کمتری را هم تحمیل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: تصادف جاده‌ای یکی از مهمترین عواملی است که منجر به فوت و مرگ مغزی افراد می‌شود و ارائه محرک‌های تشویقی تحت عناوین مختلف می‌تواند تا حدودی از تعداد تصادفاتی را که در اثر بی‌احتیاطی و سرعت بالا انجام می‌شود، کم کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه حمایت معنوی از خانواده‌های اهداکننده عضو و تقدیر از آنان در راستای وظیفه ذاتی ما است، اضافه کرد: ارائه خدمات و همکاری در سطوح مختلف از سوی سازمان بهشت زهرا، شرکت شهر سالم، اداره کل سلامت، سازمان زیباسازی و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از جمله اقداماتی است که می‌تواند موجب توسعه فرهنگ اهدای عضو در جامعه شود.

نجفی گفت: در راستای توسعه فرهنگ اهدای عضو و نحوه همکاری شهرداری‌ها در استان‌های مختلف، در نشست‌های آتی با اعضای شورای اسلامی کلان‌شهرها، موضوع فرهنگ‌سازی اهدا عضو را مطرح و پیگیری خواهم کرد.

صبا فقیه ۱۴۰۱/۱۰/۱۹

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری