کد خبر:12225
پ

مجموعه گردشگری تالاب حاجی آباد لاهیجان افتتاح شد

مجموعه گردشگری تالاب حاجی آباد و پروژه‌های عمرانی شهرداری لاهیجان امروز در ششمین روز از هفته دولت، با حضور استاندار گیلان افتتاح شد. امروز چهارشنبه هفتم شهریور و در ششمین روز از هفته دولت، طی مراسمی با حضور اسداله عباسی استاندار گیلان، موسی فکور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، روح الله بخشی نژاد فرماندار، سلمان زارع […]

مجموعه گردشگری تالاب حاجی آباد و پروژه‌های عمرانی شهرداری لاهیجان امروز در ششمین روز از هفته دولت، با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.

امروز چهارشنبه هفتم شهریور و در ششمین روز از هفته دولت، طی مراسمی با حضور اسداله عباسی استاندار گیلان، موسی فکور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، روح الله بخشی نژاد فرماندار، سلمان زارع نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، رضا زنده دل شهردار، ابراهیم خوشحال رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهروندان، پروژه‌های مدیریت شهری لاهیجان و مجموعه گردشگری تالاب حاجی آباد افتتاح شد.

مجموعه گردشگری تالاب حاجی آباد لاهیجان افتتاح شد


اسدالله عباسی استاندار گیلان در این مراسم اظهار کرد: پروژه‌های شهرداری لاهیجان که امروز به صورت تجمیعی افتتاح شد در ایجاد و افزایش نشاط اجتماعی برای کودکان، نوجوانان و پرکردن اوقات فراغت جوانان اثرگذار است و از اجرای چنین طرح‌هایی حمایت می‌کنیم.

وی با اعلام رضایت از نحوه همکاری شورای شهر و شهرداری لاهیجان برای اجرای پروژه‌های عمران شهری افزود: امید است همه شهرداران استان بتوانند طرح‌های اجتماعی را با پشتیبانی استانداری گیلان اجرا کنند.

مجموعه گردشگری تالاب حاجی آباد لاهیجان افتتاح شد

رضا زنده‌دل شهردار لاهیجان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی شهرداری لاهیجان در هفته دولت امسال با اعتباری بالغ بر ۱۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل درآمدهای عمومی شهرداری لاهیجان افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل افتتاح فاز یک مجموعه گردشگری تالاب حاجی آباد با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان، روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر با اعتبار ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، فاز یک نمای ساختمان ستادی شهرداری با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، نصب چراغ‌های جدید روشنایی با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۴۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و مبلمان شهری و تجهیز پارک‌ها با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۵۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه هدف شورای اسلامی شهر و شهرداری لاهیجان، توسعه همه نقاط سطح شهر برای جلب رضایت شهروندان است، خاطرنشان کرد امروز شاهد افتتاح پروژه مسیر دوچرخه سواری و پیاده‌روی تالاب حاجی آباد هستیم که یکی از پروژه‌های مهم گردشگری استان گیلان است و در چند سال گذشته در بحث توازن شهر به عنوان یک نیاز مطرح بود.

شهردار لاهیجان گفت: مساحت این تالاب ۱۴۸ هزار متر مربع، قسمت آبگیر آن ۸۰ هزار مترمربع و محوطه خشک آن هفت هزار مترمربع است و مسیر پیاده و دوچرخه‌سواری حاشیه تالاب به طول ۲ کیلومتر اجرا شده است و این پروژه یکی از مقاصد مهم گردشگری خواهد بود.

مجموعه گردشگری تالاب حاجی آباد لاهیجان افتتاح شد

ابراهیم خوشحال رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز در این مراسم با قدردانی از شهرداران و اعضای ادوار شورای اسلامی شهر و زحمات اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر و شهردار لاهیجان برای اجرای پروژه بزرگ گردشگری تالاب حاجی آباد، اظهار کرد: تمام هدف ما این است که بتوانیم با توسعه قطب گردشگری شهر لاهیجان رضایت عمومی شهروندان را جلب کنیم.

وی افزود: تالاب حاجی‌آباد با توجه به موقعیت و پتانسیل‌هایی که دارد می‌تواند همچون مجموعه گردشگری استخر در سطح کشور و بین‌الملل بدرخشد و این موهبت الهی و امکاناتی که مدیریت شهری ایجاد کرده است، مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

خوشحال خواستار حمایت مسئولان دولتی از پروژه‌های حوزه پسماند شد، خاطرنشان کرد: ما در شرایطی که تحریم‌های ناجوانمردانه باعث شرایط بد اقتصادی شده است، توانستیم، بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی را به بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برسانیم و تحقق ببخشیم و این پول جز برای رفاه و امکانات شهری خرج نمی‌شود.

شایان ذکر است همزمان با این مراسم، مسابقه دوچرخه سواری زیر ۱۵ سال با همکاری مدیریت شهری و هیأت دوچرخه سواری لاهیجان و استقبال خانواده‌ها در تالاب حاجی آباد برگزار شد و در پایان به کودکان و نوجوانان شرکت کننده در مسابقه از سوی استاندار گیلان جوایزی اهدا شد.

مجموعه گردشگری تالاب حاجی آباد لاهیجان افتتاح شد
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری