کد خبر:6364
پ

مدیرعامل تاکسیرانی آستارا: مسافرکش‌های غیرمجاز ساماندهی شوند

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا گفت: حضور تعداد زیادی مسافرکش غیرمجاز یکی از معضلات بزرگ شهر است؛ بنابراین از مسئولان متولی انتظار داریم این رانندگان را هرچه سریع‌تر ساماندهی کنند. بهزاد پیران اظهار کرد: حضور تعداد زیادی تاکسی برون‌شهری آستارا و حومه و مسافرکش‌های غیرمجاز، مشکلاتی را برای حمل‌ونقل درون‌شهری ایجاد کرده و موجب کسادی […]

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا گفت: حضور تعداد زیادی مسافرکش غیرمجاز یکی از معضلات بزرگ شهر است؛ بنابراین از مسئولان متولی انتظار داریم این رانندگان را هرچه سریع‌تر ساماندهی کنند.

بهزاد پیران اظهار کرد: حضور تعداد زیادی تاکسی برون‌شهری آستارا و حومه و مسافرکش‌های غیرمجاز، مشکلاتی را برای حمل‌ونقل درون‌شهری ایجاد کرده و موجب کسادی کسب‌وکار رانندگان تاکسی و ترافیک سنگین در شهر آستارا شده است.

وی افزود: تاکسی‌های برون‌شهری که در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر آستارا تا روستاهای بخش‌های مرکزی و لوندویل تردد می‌کنند به لحاظ قانونی اجازه ورود به داخل شهر آستارا را ندارند و باید در ایستگاه‌های ورودی شهر مسافران را پیاده یا سوار کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا خاطرنشان کرد: در اواخر دهه ۱۳۸۰، ایستگاه تاکسی‌های برون‌شهری در ورودی شهر با امکاناتی از جمله احداث سرویس بهداشتی، نصب کانکس و آسفالت محل پارک خودروها توسط شهرداری انجام شد، اما با اعتراض برخی افراد و دستور نماینده وقت آستارا در مجلس شورای اسلامی، ایستگاه تاکسی جمع‌آوری شد.

پیران تصریح کرد: توقف تاکسی برون‌شهری و مسافرکش‌های غیرمجاز در میدان نماز و تقاطع حکیم نظامی موجب ترافیک سنگین در شهر شده و امکان خدمات‌رسانی برای رانندگان تاکسی شهری به خصوص در مسیر شهرک عباس‌آباد غیرممکن می‌شود؛ بنابراین از سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری، پلیس راهور، شورای اسلامی شهر و شورای ترافیک شهرستان آستارا انتظار داریم مسافرکش‌های شخصی و ایستگاه‌های تاکسی برون‌شهری آستارا و لوندویل را ساماندهی کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه هزینه بسیاری از کالا و خدمات از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه رانندگان تاکسی، لوازم یدکی، لاستیک، روغن و تعمیر و سرویس خودرو چندین برابر افزایش یافته است و بسیاری از تاکسیرانان از وضعیت اقتصادی و مالی خوبی برخوردار نیستند همچنین سالیانه مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند، حضور مسافرکش‌های غیرمجاز، امنیت شغلی رانندگان تاکسی را تهدید می‌کند.

شایان ذکر است شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری