کد خبر:5883
پ

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز: واحد دریافت عوارض خودرو در مرکز شماره‌گذاری شماره ۲ فعال شد

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز گفت: واحد دریافت عوارض خودرو به‌منظور رفاه حال شهروندان، به همت این اداره کل و همکاری پلیس راهور استان فارس در مرکز شماره‌گذاری شماره ۲ راه‌اندازی شد. به گزارش شهرداری شیراز، امید گشتاسبی به‌منظور رفاه حال شهروندان و به همت اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز […]

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز گفت: واحد دریافت عوارض خودرو به‌منظور رفاه حال شهروندان، به همت این اداره کل و همکاری پلیس راهور استان فارس در مرکز شماره‌گذاری شماره ۲ راه‌اندازی شد.

به گزارش شهرداری شیراز، امید گشتاسبی به‌منظور رفاه حال شهروندان و به همت اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز و همکاری پلیس راهور استان، واحد دریافت عوارض خودرو در مرکز شماره‌گذاری شماره ۲ راه‌اندازی شد.
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز با اعلام این خبر گفت: شهروندانی که جهت تعویض پلاک و انتقال سند مالکیت و خودروی خود اعم از خودروهای سبک، سنگین، وانت، تاکسی و موتورسیکلت، به مرکز شماره‌گذاری شماره ۲ در بلوار ولایت، خیابان سلامی مراجعه می‌کنند، می‌توانند عوارض خودروی خود را در همان مکان پرداخت کنند.
وی با قدردانی از همکاری پلیس راهور استان و استقرار واحد وصول عوارض در مرکز شماره ۲ شماره‌گذاری شیراز اظهار کرد: این واحد جهت رفاه حال شهروندان در آن محل مستقرشده و در آینده نزدیک در مرکز شماره‌گذاری شماره یک نیز راه‌اندازی خواهد شد.
به گفته گشتاسبی؛ به استناد تبصره ۶ ماده ۲۸ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب سال ۱۴۰۰، ثبت سند انتقال خودرو توسط دفاتر اسناد رسمی و یا تعویض پلاک توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (معاونت راهنمایی و رانندگی)، منوط به تسویه عوارض مربوط به خودروی مورد معامله و سایر خودروهای متعلق به انتقال‌دهنده و انتقال گیرنده است.
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز ادامه داد: شهروندان دارای خودرو اعم از سبک، سنگین، وانت و موتورسیکلت جهت پرداخت عوارض خود می‌توانند به دفاتر پیشخوان سطح شهر و یا مرکز شماره‌گذاری شماره ۲ مراجعه و یا از طریق اپلیکیشن سرو به آدرس sarv.shiraz.ir عوارض خود را پرداخت کنند.
وی از شهروندان شیرازی‌ خواست تا به منظور بهره‌مندی از تخفیف ۲۰ درصدی موضوع تبصره ۶ ماده ۲۸ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، عوارض سالانه خودروی خود را حداکثر تا پایان همان سال پرداخت کنند.

گشتاسبی یادآور شد: بر اساس قانون، پرداخت عوارض مذکور پس از موعد مقرر مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی معادل ۱۰ درصد عوارض سالانه و در صورت تأخیر بیش از یک ماه علاوه بر جریمه مذکور مشمول جریمه‌ای معادل ۲درصد عوارض سالانه به ازای هرماه نسبت به مدت تأخیر می‌شوند. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری