کد خبر:12102
پ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل: احیای تالاب نئور با موفقیت در حال انجام است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با تور ریزی گسترده در سطح دریاچه، گونه مهاجم کاراس از تالاب حفاظت شده نئور جمع آوری شده واحیای تالاب نئور با موفقیت در حال انجام است. حسن قاسم‌پور در کارگاه آموزشی توانمندسازی جوامع بومی و بهره‌برداران حوضه آبریز تالاب نئور که با حضور فرماندار اردبیل […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با تور ریزی گسترده در سطح دریاچه، گونه مهاجم کاراس از تالاب حفاظت شده نئور جمع آوری شده واحیای تالاب نئور با موفقیت در حال انجام است.

حسن قاسم‌پور در کارگاه آموزشی توانمندسازی جوامع بومی و بهره‌برداران حوضه آبریز تالاب نئور که با حضور فرماندار اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه احیای تالاب نئور با موفقیت در حال انجام است و جمعیت گونه مهاجم کاراس از طریق مبارزه فیزیکی و بیولوژیکی به طور چشمگیری کاهش یافته است اما برای احیای کامل نئور همچنان نیازمند مشارکت دستگاه‌های ذیربط و جوامع محلی هستیم.

وی افزود: قاچاق خاک پیت، آتش سوزی‌های عمدی و غیرعمدی، حضور دام در حاشیه تالاب و ورود عناصر شیمیایی حاصل از کوددهی اراضی اطراف تالاب از مهم‌ترین مشکلات موجود در منطقه حفاظت شده تالاب نئور است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: احیای یک اکوسیستم به دلیل پیچیدگی‌های سیستم‌های طبیعی بسیار زمان بر است و بنابراین باید یک نگاه بلند مدت به موضوع احیای نئور داشته باشیم.

سید محمد اعتماد اعجازی فرماندار اردبیل نیز با تاکید بر اهمیت همکاری جوامع محلی در مدیریت تالاب نئور اظهار داشت: مشکلات تالاب نئور زمانی آغاز شد که مداخلات غیرکارشناسی و غیرعلمی صورت گرفت و اکنون با یک نگاه علمی و کارشناسانه می‌توان چالش‌های موجود در این منطقه را کاهش داد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری