کد خبر:12214
پ

گسترش دیپلماسی شهری شیراز در شرق آفریقا/ اقدام برای خواهرخواندگی شیراز و زنگبار تانزانیا

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: در راستای گسترش دیپلماسی شهری در شرق آفریقا اقدام برای خواهرخواندگی کلان شهر شیراز با زنگبار در دستور کار قرار گرفت. رضا جاویدی با اعلام این خبر اظهار کرد: دیپلماسی شهری به گسترش ارتباط دوجانبه مدیریت شهری شیراز با سایر شهرهای جهان در قالب خواهرخواندگی و تفاهم‌نامه‌های […]

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: در راستای گسترش دیپلماسی شهری در شرق آفریقا اقدام برای خواهرخواندگی کلان شهر شیراز با زنگبار در دستور کار قرار گرفت.

رضا جاویدی با اعلام این خبر اظهار کرد: دیپلماسی شهری به گسترش ارتباط دوجانبه مدیریت شهری شیراز با سایر شهرهای جهان در قالب خواهرخواندگی و تفاهم‌نامه‌های همکاری ضرورت بسیاری دارد.

وی افزود: در راستای توسعه دیپلماسی فرهنگی مدیریت شهری با توجه به روابط جمهوری اسلامی ایران و تانزانیا و اعلام آمادگی طرفین برای خواهرخواندگی دو شهر زنگبار و شیراز، پیش‌نویس تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین این دو شهر تهیه شده است.

سخنگوی شهرداری شیراز تصریح کرد: مدیریت شهری برقراری و گسترش مناسبات دوستانه با شهرهای خارجی را در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های دیپلماسی شهری منوط به امضای یادداشت تفاهم همکاری یا خواهرخواندگی نمی‌داند و در این راستا از ظرفیت‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری استفاده می‌کند.

جاویدی در این راستا آمادگی میزبانی شهرداری شیراز را در چارچوب همایش‌های بین‌المللی سرمایه‌گذاری و تأمین مالی و مدیریت محیط زیست شهری در سال جاری از هیئت‌های اعزامی از زنگبار اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری