کد خبر:12090
پ

اراک شهر دوستدار سالمند می‌شود

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک گفت: با ابلاغ بخشنامه وزارت کشور به شهرداری این شهر مبنی بر معرفی شهر اراک به عنوان شهر دوستدار سالمند در اولین اقدام، دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در شهرداری تشکیل و راه‌اندازی شده است. حسین زندیه‌وکیلی اظهار کرد: دبیرخانه شهر دوستدار سالمند اراک از کارگروه‌های تخصصی متشکل […]

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک گفت: با ابلاغ بخشنامه وزارت کشور به شهرداری این شهر مبنی بر معرفی شهر اراک به عنوان شهر دوستدار سالمند در اولین اقدام، دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در شهرداری تشکیل و راه‌اندازی شده است.

حسین زندیه‌وکیلی اظهار کرد: دبیرخانه شهر دوستدار سالمند اراک از کارگروه‌های تخصصی متشکل از دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط تشکیل شده است که موضوعات و شاخص‌های مربوط به شهر دوستدار سالمند را به صورت کارشناسی بررسی و به مرحله عملیاتی و اجرا می‌رسانند.

وی افزود: با ابلاغ بخشنامه وزارت کشور به شهرداری اراک مبنی بر معرفی شهر اراک به عنوان شهر دوستدار سالمند، در اولین اقدام دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در معاونت امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری تشکیل و راه‌اندازی شده است.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک خاطرنشان کرد: لازم است مشارکت خوبی میان شهرداری و سایر بخش‌های اجرایی و دستگاه‌ها برای تحقق شهر دوستدار سالمند صورت گیرد.

زندیه‌وکیلی اضافه کرد: در شهر دوستدار سالمند، ساختارها، امکانات، سیاست‌ها و خدمات شهری به نحوی است که شرایط برای زندگی سالمندان مهیا و مناسب باشد.

وی تصریح کرد: از آنجا که ضوابط شهر دوستدار سالمند نزدیک به ضوابط جامع معلولان است، شهرداری اراک یکسری اقدامات کالبدی و ساختاری از جمله مناسب‌سازی معابر و گذرگاه‌های عابر پیاده، احداث مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری، ارتقای وضعیت مبلمان شهری، احداث سرویس‌های بهداشتی در چند نقطه از سطح شهر، ساماندهی سیستم حمل‌ونقل عمومی، بهسازی و مناسب‌سازی سرپناه‌های ایستگاه‌های اتوبوس، بازطراحی بوستان شقایق به عنوان پارک سلامت و سالمند و احداث بوستان موضوعی شطرنج برای تأمین اوقات فراغت گروه‌های مختلف سنی جامعه را در شهر اراک اجرایی کرده است.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک از اختصاص پیمانکار مناسب‌سازی محیط شهری به مناطق پنج‌گانه و بافت تاریخی اراک از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: این پیمانکار در تمام حوزه‌های شهری از جمله پسماند، فضای سبز، ترافیک (خطوط عابر پیاده و دسترسی‌های محلی) و حمل‌ونقل عمومی (سرپناه و ایستگاه‌های اتوبوس) اقدام به مناسبت‌سازی محیط شهری می‌کند.

زندیه‌وکیلی افزود: شهر دوستدار سالمند باید پدیده سالمندی را همچون سایر پدیده‌های شهری درک کند، به عبارت دیگر سالمند به عنوان یک قشر از جامعه شهری می‌تواند شهر را به سمت بالندگی و چشم‌اندازی مطمئن‌تر سوق دهد، به شرط آنکه اقتضائات، ظرفیت‌ها و تهدیدات پدیده سالمندی درک شود تا آماده‌سازی و تدارک شهر برای پذیرش سالمندان انجام و شاخص‌های شهر دوستدار سالمند محقق شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری