کد خبر:12141
پ

معرفی بجنورد به عنوان شهر جهانی گلیم در آینده نزدیک

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: اقدامات لازم برای ثبت جهانی شهر گلیم انجام شده است و این شهر به زودی به عنوان شهر جهانی معرفی خواهد شد. علی مستوفیان امروز شنبه سوم شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۳۰ پروژه عمرانی گردشگری در استان در حال اجرا است. […]

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: اقدامات لازم برای ثبت جهانی شهر گلیم انجام شده است و این شهر به زودی به عنوان شهر جهانی معرفی خواهد شد.

علی مستوفیان امروز شنبه سوم شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۳۰ پروژه عمرانی گردشگری در استان در حال اجرا است.

وی افزود: جذب تسهیلات تبصره ۱۸ ظرفیت مناسبی برای خراسان شمالی است که استان سوم در کشور شدیم؛ در سال گذشته شاهد رشد ۴۵۰۰ درصدی در حوزه مشاغل خانگی بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه استان برای نخستین بار به مقصد میانی سفر تبدیل شد، خاطرنشان کرد: شاهد رشد ۶۵ درصدی ماندگاری مسافر در استان طی نوروز بودیم.

مستوفیان تصریح کرد: اقدامات لازم برای ثبت جهانی شهر گلیم انجام شده و به زودی در این خصوص به عنوان شهر جهانی معرفی خواهیم شد؛ همچنین برای ثبت جهانی فرش دورو دویدوخ پیگیری‌هایی شده است.

وی افزود: برای جذب سرمایه‌گذار به خاطر نبود پرواز به استان دچار مشکل هستیم و از طریق ستاد سفر پیگیر این موضوع خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری