کد خبر:6357
پ

رییس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر بجنورد: ۲۰۰ سند تاریخی به مرکز پژوهش های شورای شهر بجنورد تحویل شد/ لزوم برندینگ سازی مرکز خراسان شمالی

رییس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در راستای برگزاری مراسم ملی نکواداشت شیخ محمد تقی بجنوردی، بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی ۲۰۰ سند تاریخی به منظور انجام تحقیقات درباره این شخصیت اهل خراسان شمالی به مرکز اسناد آموزش و پژوهش های شورای شهر بجنورد تحویل داد که ازین پس در استان نگهداری خواهد […]

رییس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در راستای برگزاری مراسم ملی نکواداشت شیخ محمد تقی بجنوردی، بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی ۲۰۰ سند تاریخی به منظور انجام تحقیقات درباره این شخصیت اهل خراسان شمالی به مرکز اسناد آموزش و پژوهش های شورای شهر بجنورد تحویل داد که ازین پس در استان نگهداری خواهد شد.
سید محسن موسوی، رییس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر بجنورد در جلسه رسمی شورای شهر بجنورد با اشاره به برگزاری مراسم ملی نکوداشت شیخ محمد تقی بجنوردی در روز گذشته در مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: در راستای انجام تحقیق درباره این شخصیت اجتماعی-فرهنگی اهل خراسان شمالی در سده پیشین، ۲۰۰ سند تاریخی از سوی بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی به مرکز اسناد آموزش و پژوهش های شورای شهر بجنورد تحویل شدند.
موسوی گفت: این اسناد به این مرکز تحویل شده و به صورت دائمی در این مرکز نیز نگه داری خواهند شد.
وی تصریح کرد: طی تعامل با مراکز دانشگاهی و مراکز تحقیقیاتی، این اسناد به منظور انجام مطالعات تاریخی در دسترس دانشگاهیان و محققان قرار خواهند گرفت.
این مسئول گفت: تحقیق درباره گذشتگانی از سرمایه های اجتماعی-فرهنگی هر منطقه، اثری ویژه بر روی ظرفیت سازی های اجتماعی خواهد گذاشت همچنین موجب غنای علمی-فرهنگی در مناطق شهری می شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری بجنورد در دست تهیه و تدوین است، خواستار شد: اعتبارات برگزاری مراسم هایی همانند مراسم نکوداشت شیخ محمد تقی بجنوردی با هدف معرفی گذشتگانی از سرمایه های اجتماعی-فرهنگی منطقه به منظور آشنایی مردم با آنان و تقویت حافظه اجتماعی جامعه در نظر گرفته و مصوب شود و انجام آن هر ساله ادامه دار باشد.
رییس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر بجنورد همچنین یادآور شد: افزون بر این، فضاهای شهری مرکز استان نیز به نام مشاهیر و مفاخر این منطقه نامگذاری شوند که با حفظ سرمایه های اجتماعی-فرهنگی-هویتی می توان سرمایه آفرینی اجتماعی انجام داد.
علاوه بر این، وی خواستار انجام بازآفرینی بناهای موزه ای در مرکز استان شد و گفت: شهرداری بجنورد با این اقدام بهتر می تواند شهر بجنورد را به همگان معرفی کند.
موسوی خاطرنشان کرد: روز گذشته معاون علمی_پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در مراسم ملی نکوداشت شیخ محمد تقی بجنورد در مرکز خراسان شمالی اعلام آمادگی کرد که این نهاد کمک می کند تا مرکز مشاهیر و مفاخر شهر بجنورد را در این راه اندازی کند.
وی خواستار شد: رییس شورای شهر بجنورد برای تحقق این مهم با استانداری و اداره کل فرهنگ استان نامه نگاری ها را انجام دهد.
رییس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر بجنورد همچنین از اعلام آمادگی آستان قدس رضوی نسبت به ایجاد مرکز تاریخ شفاهی در مرکز خراسان شمالی خبر داد و خواستار پیگیری شورای شهر و شهرداری بجنورد برای تحقق آن در مرکز استان شد.
وی در خاتمه بر لزوم برندینگ سازی شهر بجنورد نیز تاکید کرد و گفت: برجسته و ممتازسازی شهر بجنورد مقدمه ای برای تحقق جذب سرمایه گذاری ها، توسعه اقتصاد شهری در بجنورد و همچنین تبدیل شدن به مقصد گردشگری خواهد شد.
موسوی گفت: برای تحقق این مهم، تقاضا می کنم که اعتبارات انجام آن در اعتبارات بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری بجنورد مد نظر قرار گیرد و مصوب شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری