کد خبر:8456
پ

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد: تقویت روابط خواهرخواندگی نقش مهمی در پیشرفت و توسعه یزد دارد

رئیس کمیسیون گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد گفت: تقویت روابط خواهرخواندگی نقش مهمی در پیشرفت و توسعه یزد دارد. بی بی فاطمه حقیر السادات در حاشیه استقبال از مهمانان شهر میراث جهانی یزد با اشاره به اینکه ۱۸ تیر ششمین سالروز ثبت بافت تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو […]

رئیس کمیسیون گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد گفت: تقویت روابط خواهرخواندگی نقش مهمی در پیشرفت و توسعه یزد دارد.

بی بی فاطمه حقیر السادات در حاشیه استقبال از مهمانان شهر میراث جهانی یزد با اشاره به اینکه ۱۸ تیر ششمین سالروز ثبت بافت تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو است، اظهار کرد: به همین مناسبت از برخی شهرهای خواهرخوانده یزد دعوت شد تا به یزد سفر کرده و در این استان حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: هیئت‌هایی از دو شهر یاسبرین مجارستان و گیومری ارمنستان به شهر میراث جهانی یزد سفر کردند.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد افزود: از شهر یاسبرین مجارستان آقای بودای شهردار شهر یاسبرین و همراهان از جمله معاون شهردار و از شهر گیومری ارمنستان هم دستیار ویژه شهردار به همراه مسئول بین‌الملل شهرداری گیومری وارد شهر یزد شدند.

حقیرالسادات ادامه داد: شهر یاسیرین در زمینه داروسازی، کشاورزی، تجهیزات و تکنولوژی، ماشین آلات ظرفیت مناسبی را در بر دارد همچنین به دلیل اینکه در مرکز اروپا قرار دارد دسترسی خوبی را به کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا دارد از طرفی در سال‌های اخیر ارتباط مطلوبی با کشور ایران داشته است.

وی افزود: از این رو می‌توان بسیاری از تکنولوژی و تجهیزاتی که مورد نیاز یزد است، در قالب پیمان خواهرخواندگی و تفاهم نامه از طریق شهر یاسبرین وارد کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه استفاده بالقوه از ظرفیت خواهر خوانده‌ها نقطه عطفی در تاریخ این تفاهم نامه است گفت: مقرر شد از سوی شهردار نامه‌ای به تمام معاونت‌های شهرداری ارسال و تمام نیازهای شهرداری برای بهبود عملکرد اعلام شود تا در هنگام دیدار با هیئت یاسبرین مجارستان مطرح و اقداماتی صورت پذیرد.

حقیرالسادات اضافه کرد: در دیدار با اولین خواهر خوانده رسمی شهر یزد، شهر یاسبرین مجارستان، کمیسیون گردشگری به دنبال خروجی‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری به خصوص دستیابی به دستاوردهایی در حوزه‌های شهری است.

وی خاطرنشان کرد: جلسه هیئت شهر یاسبرین با شرکت‌های فناور و نوآور، بازدید از دانشگاه علوم پزشکی و مطرح کردن نیازهای پزشکی یزد، بحث و گفت‌وگو در خصوص تبادلات فرهنگی همچنین گردشگر هردو شهر، برنامه ریزی در راستای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی بین دو شهر از جمله بخشی از برنامه‌های این سفر خواهد بود.

بی‌بی فاطمه حقیرالسادات با اشاره به اینکه یزد در حوزه علم و فناوری و صنایع دانش‌بنیان ظرفیت بسیار بالایی دارد، اظهار کرد: در دیدارهایی که به‌صورت رسمی و در سطح ارشد دیپلماتیک دو کشور ایران و مجارستان صورت گرفته، مباحثی به‌عنوان ظرفیت‌های همکاری فی‌مابین مطرح شده است.

وی افزود: پس از انعقاد قرارداد خواهرخواندگی میان یزد و یاسبرین مجارستان، روابط علمی و همکاری‌های بین دو شهر و کشور افزایش بسیار خوبی داشته و در حوزه‌های مختلف از جمله علمی همکاری‌هایی صورت گرفته است.

حقیرالسادات با بیان اینکه فرصت‌های زیادی در حوزه‌های همکاری دو طرف به‌صورت ویژه وجود دارد، ادامه داد: باید از ظرفیت خواهرخواندگی دو شهر برای بهبود این تعاملات و همکاری‌ها بهره‌گیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه روابط خواهرخواندگی نقش مهمی در پیشبرد امور یزد و ایران دارد، گفت: هر یک از شهرهای خواهرخوانده یزد دارای ظرفیت‌هایی هستند و درصورتی‌که توافق‌های خواهرخواندگی به درستی اجرایی شود، می‌توان از این ظرفیت‌ها بهره‌گیری کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری