کد خبر:10227
پ

اختصاص اعتبارات ویژه برای ساماندهی میراث تاریخی آذربایجان‌شرقی /ضرورت توجه به گردشگری مرند

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اختصاص اعتبارات ویژه برای ساماندهی میراث تاریخی آذربایجان‌شرقی به ویژه شهرستان مرند خبر داد. عزت الله ضرغامی ظهر امروز سه شنبه چهاردهم آذر در حاشیه بازدید از آثار تاریخی شهرستان مرند در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی دارای تنوع وجود مساجد، تپه‌ها، محوطه‌ها و کاروانسراها […]

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اختصاص اعتبارات ویژه برای ساماندهی میراث تاریخی آذربایجان‌شرقی به ویژه شهرستان مرند خبر داد.

عزت الله ضرغامی ظهر امروز سه شنبه چهاردهم آذر در حاشیه بازدید از آثار تاریخی شهرستان مرند در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی دارای تنوع وجود مساجد، تپه‌ها، محوطه‌ها و کاروانسراها و بناهای مختلف است که باید به شکل مناسبی نگهداری و ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه مشکلات مربوط به حوزه میراثی و گردشگری شهرستان‌های مرند و جلفا باید حل و فصل شود، افزود: بر همین اساس هماهنگی با شهرداری و فرمانداری‌ها لازمه نگهداری و مرمت این آثار تاریخی است. اعتبارات جدید نیز از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای شهرستان مرند در نظر گرفته می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تپه تاریخی یالدیر در داخل شهر مرند، اضافه کرد: این تپه یکی از آثار بسیار مهم با قدمت تاریخی طولانی است که باید از وضعیت کنونی خارج شده و به بهترین شکل ممکن بهسازی شود.

ضرغامی خواستار مشارکت واقعی شهرداری برای ساماندهی محوطه تپه یالدپر شد و ادامه داد: آثار و میراث تمدنی به همه مردم و ایران تعلق دارد و برای پایداری از آنها تلاش همگانی لازم است.

وی بروز مسائل حاشیه و تجمع معتادان در محوطه تپه یالدپر را تأسف بار خواند و بر مشارکت و همکاری جدی شهرداری و فراجا برای مقابله با این موضوع تاکید کرد.

وزیر گردشگری گفت: یکی از نقاط ضعف تولیدات صنایع دستی مربوط به نوع، نحوه بسته بندی و هدایت بوده که لازم است تجدیدنظر جدی در این زمینه انجام شود.

ضرغامی اضافه کرد؛ باید توجه داشت بسته بندی خوب می‌تواند فروش صنایع دستی را تسریع و پررونق کرده و صادرات را تسهیل کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری