کد خبر:11026
پ

استاندار مازندران: گرامیداشت حماسه ششم بهمن آمل به صورت ملی برگزار شود

استاندار مازندران با بیان اینکه مقاومت بی‌نظیر و اقدام ماندگار مردم آمل باید برای نسل جدید و نسل‌های آینده تبیین شود، گفت: ستاد مردمی در این راستا تلاش مضاعفی کردند، اگرچه باید این رویداد را از دیواره‌های استانی خارج و به رویداد ملی تبدیل کرد. سیدمحمود حسینی‌پور شامگاه پنجشنبه پنجم بهمن در مراسم سالروز چهل‌ودومین سالگرد حماسه […]

استاندار مازندران با بیان اینکه مقاومت بی‌نظیر و اقدام ماندگار مردم آمل باید برای نسل جدید و نسل‌های آینده تبیین شود، گفت: ستاد مردمی در این راستا تلاش مضاعفی کردند، اگرچه باید این رویداد را از دیواره‌های استانی خارج و به رویداد ملی تبدیل کرد.

سیدمحمود حسینی‌پور شامگاه پنجشنبه پنجم بهمن در مراسم سالروز چهل‌ودومین سالگرد حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ آمل در مصلی بزرگ این شهرستان اظهار کرد: اعضای اتحادیه کمونیست در آن سال با یک نقشه طراحی شده وارد جنگل‌های شمال به خصوص جنگل‌های آمل شدند.

وی افزود: اگر مقاومت مردم ولایتمدار آمل نبود، دشمن در همان ساعات اولیه در طراحی از پیش تعیین شده این شهرستان را تسخیر می‌کرد ولی مقاومت مردمی سال ۶۰ باعث نابودی دشمن شد.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه کمونیست‌ها به دلیل گرایشات کمونیستی‌شان مسیر دریا را به جهت جریان‌های شوروی انتخاب کرده بودند، اظهار داشت: مردم مازندران و آمل در همان ماه‌های اول انقلاب بصیرت خود را نشان دادند.

وی ادامه داد: حکایت این بصیرت به پیشینه مردم این شهرستان و قرار گرفتن پایگاه علمای دینی این شهرستان برمی‌گردد، مردم آمل پرورش یافته آن خاندان عصمت و طهارت هستند.

استاندار مازندران با بیان اینکه این مقاومت بی‌نظیر و اقدام ماندگار باید برای نسل جدید و نسل‌های آینده تبیین شود، افزود: ستاد مردمی در این راستا تلاش مضاعفی کردند، اگرچه باید این رویداد را از دیواره‌های استانی خارج و به رویداد ملی تبدیل کرد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه اگر این رویداد و حماسه ایجاد نمی‌شد، خلاءهای بسیاری را برای کشور و نظام به وجود می‌آورد، یادآور شد: شهدای حماسه ششم بهمن دفاع جانانه کردند و از آن تنگه سخت عبور کردند تا در حفظ انقلاب نقش داشته باشند.

وی با اعلام اینکه آمل نقش اول در صنعت مازندران (تولید برنج) دارد و باید برای توسعه آمل برنامه‌های زیادی داشت، عنوان کرد: آمل یک تاریخ قابل وصفی دارد و باید برای این شهرستان برنامه‌هایی داشت، اگرچه در خصوص نخبگان، جوانان و فعالان اقتصادی برنامه‌هایی در دستور کار است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری