کد خبر:9628
پ

ایجاد ۵ شهر جدید ساحلی در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: طبق نظر دولت سیزدهم مقرر شده است شهرهای ساحلی در نوار جنوبی و شمالی کشور به عنوان سکونتگاه‌های جدید احداث شوند. علی‌اکبر حسینی‌محراب امروز چهارشنبه نوزدهم مهرماه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان اظهار کرد: طرح‌های، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی که پیش‌تر در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته […]

استاندار خوزستان گفت: طبق نظر دولت سیزدهم مقرر شده است شهرهای ساحلی در نوار جنوبی و شمالی کشور به عنوان سکونتگاه‌های جدید احداث شوند.

علی‌اکبر حسینی‌محراب امروز چهارشنبه نوزدهم مهرماه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان اظهار کرد: طرح‌های، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی که پیش‌تر در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است، در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح می‌شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: گروه مشاوران راه و شهرسازی در این نشست به ارائه طرح پیشنهادی خود برای ساخت شهرهای ساحلی در خوزستان پرداختند چراکه در اجرای تصمیمات دولت سیزدهم ، شهرهای ساحلی در نوار جنوبی و شمالی کشور به عنوان سکونتگاه‌های جدید احداث می شود و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته این شهرهای ساحلی بر اساس شاخص‌هایی همچون جمعیت و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری که بعضی از آن دریامحور است، شکل خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: به این منظور در خوزستان ساخت پنج شهر پیشنهاد شده است که نظرات کارشناسی راجع به این موضوع مطرح شد، از جمله اینکه این پنج شهر در یک یا دو نقطه متمرکز شوند که بنا شد در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های دیگر مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

شایان ذکر است در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تعدادی از طرح‌های تأیید شده در کارگروه زیربنایی شامل یک طرح گردشگری، یک طرح کشتارگاه صنعتی و شش طرح صنایع تبدیلی کشاورزی به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری