کد خبر:9293
پ

برگزاری ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا از ۲۳ تا ۲۵ آبان در خوی

ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا با هدف تولید آثار فاخر هنری با موضوعات معرفت، اخلاق، ادب و عرفان این دو قطب ادبیات فارسی برگزار می‌شود. جشنواره موسیقی شمس و مولانا که خاستگاه آن خوی، دارالقرار شمس تبریزی است مجموعه‌ای از آواها و نواها را شامل می‌شود که از سویی مبین مبانی اسلامی و […]

ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا با هدف تولید آثار فاخر هنری با موضوعات معرفت، اخلاق، ادب و عرفان این دو قطب ادبیات فارسی برگزار می‌شود.

جشنواره موسیقی شمس و مولانا که خاستگاه آن خوی، دارالقرار شمس تبریزی است مجموعه‌ای از آواها و نواها را شامل می‌شود که از سویی مبین مبانی اسلامی و عرفانی و از سوی دیگر تجلی‌گاه موسیقی‌های اصیل ایرانی (سنتی نواحی) است که به نوعی با موضوع عرفان و ادب مرتبط هستند.

نواحی مختلف ایران دارای قابلیت‌های ادیبانه و عارفانه فراوان و مراکز مهم و تأثیرگذار ادبی و هنری است و جشنواره ملی شمس و مولانا سعی دارد این قابلیت‌ها را شناسایی کند.

مهمترین اهداف این جشنواره ، پاسداشت جایگاه عرفانی شمس و مولانا، تولید آثار فاخر هنری با موضوعات معرفت، اخلاق، ادب و عرفان اسلامی و شمس و مولوی، ارج نهادن و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی با تکیه بر آموزه‌های اخلاقی، دینی و عرفانی برگرفته از کلام شمس و مولانا و عارفان و ادیبان متاثر، شناسایی و آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه عرفان و ادب و شناسایی و معرفی جوانان و علاقه‌مندان متعهد به حوزه موسیقی اصیل ایرانی و شمس و مولاناست.

جشنواره در یک بخش گروه‌نوازی و بدون محدودیت سنی و جنسی در ۱۰ گروه برگزار می‌شود

پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی www.jashnvareh-shams.com می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری