کد خبر:10210
پ

تجلیل از مدال‌آوران پاراآسیایی و جهانی و کارکنان دارای معلولیت شهرداری کرمان

در نشستی با حضور شهردار کرمان، از مدال‌آوران پاراآسیایی و جهانی، و کارکنان دارای معلولیت شهرداری کرمان، تجلیل شد. در ابتدای این نشست، اسماعیل مهدی‌زاده مشاور شهردار کرمان در حوزۀ افراد دارای معلولیت، با بیان اینکه شهرداری طی سال‌های اخیر سعی کرده نظرات افراد دارای معلولیت را در پروژه‌های در حال اجرای شهر لحاظ کند، […]

در نشستی با حضور شهردار کرمان، از مدال‌آوران پاراآسیایی و جهانی، و کارکنان دارای معلولیت شهرداری کرمان، تجلیل شد.

در ابتدای این نشست، اسماعیل مهدی‌زاده مشاور شهردار کرمان در حوزۀ افراد دارای معلولیت، با بیان اینکه شهرداری طی سال‌های اخیر سعی کرده نظرات افراد دارای معلولیت را در پروژه‌های در حال اجرای شهر لحاظ کند، افزود: شهرداری کرمان در زمینۀ مناسب‌سازی معابر، نظر افراد دارای معلولیت را لحاظ کرده و همچنین هر خواسته‌ای ازسوی افراد دارای معلولیت مطرح شده، تا حصول نتیجه همراهی کردند و می‌توان گفت افراد دارای معلولیت در مجموعه‌های مختلف از این موضوع راضی هستند.

وی ادامه داد: در این دوره شورا، مشکل ایاب و ذهاب افراد دارای معلولیت با همراهی اعضای شورا کاهش یافت و مبلغ قابل توجهی به این موضوع اختصاص پیدا کرد و ادامه داد: امسال نیز شهرداری در تکمیل این فرایند در حال تدارک سامانه‌ای است که ۲۰ ون به حوزۀ ایاب و ذهاب افراد دارای معلولیت اختصاص یابد.

مهدی‌زاده افزود: یکی از کارهایی که اخیراً در شهرداری کرمان انجام شده، راه‌اندازی مرکز خدمات به معلولین است و مناعد همکاران شهرداری بر اساس مدارک قانونی در دوایر مختلف پیگیر امور اداری این قشر خواهند بود.

مشاور شهردار کرمان در حوزۀ افراد دارای معلولیت با بیان اینکه در حال حاضر، یک درصد از کارکنان شهرداری کرمان از افراد دارای معلولیت هستند، افزود: این میزان را میتوان به سه درصد افزایش یابد؛ ضمن اینکه در حال حاضر، از افراد دارای معلولیت نابینایی در بین کارکنان شهرداری حضور ندارند که شهرداری می‌تواند از این افراد در مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند.

رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورا: بنگاههای اقتصادی بزرگ برای قهرمانان پاراآسیایی پای کار بیایند.

رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورا بیان کرد: شورای شهر نیز برنامه‌ ویژه ای برای تقدیر از ورزشکاران دارای معلولیت که موفق به کسب مدال در مسابقات پارآسیایی شده‌اند، دارد.

سید محمدصادق تقوی، افزود: از مسئولان، رسانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ استان انتظار داریم تا درخصوص تجلیل از قهرمان و ورزشکاران دارای معلولیت همت گمارند چرا که این قهرمانی برای استان و شهر بسیار ارزشمند

شهردار: پرداختن به ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای نیاز امروز شهر کرمان است.

شهردار کرمان هم در پایان این نشست، گفت: از خادمان جامعۀ معلولان که در این موفقیت‌ها و اقداماتی که برای بهبود شرایط افراد دارای معلولیت انجام می‌شود، سهم ویژه‌ای دارند و کمتر دیده می‌شوند، تشکر می‌کنم.

سعید شعرباف افزود: افرادی ازجمله از آقای «شورش دلپسند» به‌عنوان نمایندۀ جامعۀ معلولان که دلسوزانه پیگیر و مطالبه‌گر خواسته‌ها و مشکلات این عزیزان است؛ آقای مهدی نخعی، عباس مولا و محمدعلی عرب که همواره از جامعۀ افراد دارای معلولیت، حمایت کرده و آنها را همراهی کرده‌اند و همچنین از آقای اسماعیل مهدی‌زاده و خانم زهرا نگاری، مشاوران شهرداری در حوزۀ افراد دارای معلولیت که از وقت و زندگی خود برای ارتباط با شهرداری و رفع مشکلات جامعۀ معلولان می‌گذارند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه روحیه حمایت از افراد دارای معلولیت از دورۀ گذشته در شهرداری کرمان شکل گرفته، خاطرنشان کرد: فرهنگسرای ویژۀ افراد دارای معلولیت در دورۀ گذشته راه‌اندازی شد و پیگیری‌های جدی و اقدامات لازم جهت احداث مجموعۀ نابینایان که مجموعه‌ای بی‌نظیر در کشور است، از اقدامات دورۀ گذشتۀ شهرداری و مرهون پیگیری مهندس عالم‌زاده است؛ این روحیه در دورۀ فعلی هم وجود دارد و امیدواریم در دوره‌های آیندۀ شهرداری هم تداوم داشته باشد.

شهردار کرمان با بیان اینکه شهرداری‌ها از تیم‌داری حرفه‌ای منع شده‌اند، خاطرنشان کرد: شهرداری ادارۀ ورزش و جوانان نیست؛ شرکت صنعتی هم نیست که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود باشگاه ورزشی داشته باشد؛ خدمات ما باید عمومی باشد و همۀ مردم بتوانند استفاده کنند.

شعرباف ادامه داد: از آنجا که اینجا استان و شهر حاج‌قاسم است و ایشان را پهلوان می‌دانند؛ برای ما هم در شهرداری کرمان، پرداختن به ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای موضوعیت دارد و نیاز امروز شهر کرمان است.

وی بیان کرد: در حوزۀ افراد دارای معلولیت، دو مفهوم امید و توانستن بسیار مهم است؛ اما در حوزۀ ورزش معلولان، نشاط و اسم ایران هم مطرح می‌شود؛ ضمن اینکه توجه ویژه به این مفاهیم، نیاز امروز جامعۀ ماست.

شهردار کرمان بیان کرد: در زمینۀ اشتغال، اگر قانون به ما اجازۀ استخدام مستقیم افراد دارای معلولیت را بدهد، حتماً از این طریق اقدام می‌کنیم؛ باید بررسی شود و طبق قانون عمل خواهیم کرد.

شعرباف افزود: در حوزۀ حمل‌ونقل، اگر هیئت‌های ورزشی افراد دارای معلولیت، به‌صورت مقطعی نیاز به خدمات داشته باشند، مشکلی نداریم و حتماً حمایت می‌شود؛ اما از میان ناوگان خریداری‌شدۀ شهرداری که هنوز تحویل داده نشده، قول دادیم یک اتوبوس نو در اختیار افراد دارای معلولیت قرار دهیم.

وی ادامه داد: درخصوص نحوۀ استفاده از ون ها به‌صورت ثابت هم پیشنهاد خود را مطرح کنید، ما آمادۀ همکاری هستیم.

شهردار کرمان بیان کرد: در مورد سختی کار و بازنشستگی زودتر از موعد افراد دارای معلولیت هم حتماً اطلاعات لازم را به ما بدهید، پیگیری خواهیم کرد.

شعرباف با بیان اینکه شهرداری امکان واگذاری زمین رایگان را جز ازطریق بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری ندارد، افزود: این هم شرایطی دارد ازجمله اینکه باید سرمایه‌گذار و خیّر حضور داشته باشد و بعد از یک سال، ۳۰ درصد پروژه ساخته شود.

وی تصریح کرد: اگر زمین واگذارشده و هیئت ناشنوایان نتوانسته مجموعه فرهنگی یادشده را بسازد، قرارداد لغو می‌شود؛ اما اگر سرمایه‌گذاری وجود دارد که این کار را انجام دهد، اختصاص زمین برای هیئت ناشنوایان و سایر هیئت‌های ورزشی افراد دارای معلولیت، قابل انجام است.

شهردار کرمان یادآور شد: در قانون، امکان واگذاری مستقیم زمین توسط شهرداری وجود ندارد و این کار نیاز به مصوبۀ شورا دارد. برای واگذاری زمین به قهرمانان رده بالا در حوزۀ افراد دارای معلولیت، باید پیش‌نویس نوشته شود و شورا در این خصوص تصمیم بگیرد.

شعرباف بیان کرد: شهرداری کرمان، یک‌سری حمایت‌های لجستیک به‌ویژه در حوزۀ بانوان ازجمله در زمینۀ حمل‌ونقل انجام می‌دهد؛ همچنین در حال حاضر، حمایت‌هایی ازجمله درخصوص تهیۀ وسایل ورزشی اولیه، استفاده از فضاهای ورزشی که در اختیار شهرداری است یا طرف قرارداد شهرداری است، وجود دارد، اما شهرداری نمی‌تواند اسپانسری رسمی تیم‌های ورزشی را داشته باشد مگر اینکه شورا مصوب کند. وی، ضمن اعلام هدیۀ سفر مشهد به همراه خانواده به ورزشکاران مدال‌آور جهانی، خاطرنشان کرد: با همۀ تلاش‌هایی که صورت‌گرفته، هنوز آنچه می‌توانستیم و آنچه حق جامعۀ معلولان است، به هیچ وجه انجام نشده است.

گفتنی است، در این نشست، ورزشکاران مدال‌آور مسابقات پاراآسیایی و جهانی و همچنین کارکنان دارای معلولیت شهرداری کرمان، مشکلات و درخواست‌های خود را بیان کردند و مواردی ازجمله ضرورت تأمین اشتغال، لزوم تقدیر شایستۀ مدیران از ورزشکاران دارای معلولیت، لزوم حمایت بنگاه‌های اقتصادی بزرگ استان به‌ویژه در زمینۀ اشتغال از این ورزشکاران و ضرورت برطرف کردن مشکل ایاب و ذهاب افراد دارای معلولیت، مطرح شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری