کد خبر:7384
پ

تقویت هویت محلی و اقتصاد خانوار با برگزاری کلاس‌های آموزشی در فرهنگسرای بهشت

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف تقویت هویت محلی و همچنین کمک به اقتصاد خانوار، در فرهنگسرای بهشت خبرداد. سیدجلیل بامشکی از برگزاری کلاس‌های آموزش فرهنگ شهروندی با محوریت‌های مختلف خبر داد و اظهارکرد: این کلاس‌های آموزشی از ابتدای اسفند ماه ۱۴۰۱ در فرهنگسرای بهشت […]

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف تقویت هویت محلی و همچنین کمک به اقتصاد خانوار، در فرهنگسرای بهشت خبرداد.

سیدجلیل بامشکی از برگزاری کلاس‌های آموزش فرهنگ شهروندی با محوریت‌های مختلف خبر داد و اظهارکرد: این کلاس‌های آموزشی از ابتدای اسفند ماه ۱۴۰۱ در فرهنگسرای بهشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی یاد شده، با هدف احیای هویت فرهنگی در شهر و ارتقاء فرهنگ شهروندی درسطح جامعه، در دستورکار قرار گرفته، گفت: با توجه به اینکه رسالت فرهنگسرای بهشت، گام برداشتن در مسیر تقویت و ارتقاء هویت شهری است، از این رو آموزش‌های این مجموعه، با محوریت مذکور تعریف شده و تاکید بر هویت بومی در فرهنگ شهروندی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: کلاس‌های آموزش خوشنویسی، طراحی چهره و زبان انگلیسی با بیش از ۳۰ مخاطب به میزان ۹۰ ساعت (معادل ۲۶۰ نفر ساعت) نیز در حال برگزاری است.

بامشکی با بیان اینکه عنوان دوره‌های اموزشی پیش‌رو شامل گلیم‌بافی، قالی‌بافی، پته‌دوزی، مینا کاری، چرم دوزی، خاتم کاری، حکاکی روی سنگ، حصیربافی، سرمه دوزی، چاپ سنتی و… تصریح کرد: آموزش‌های فرهنگسرای بهشت علاوه بر تقویت هویت محلی، با رویکرد کمک به اقتصاد خانوار و همچنین توسعه فرهنگ و اقتصاد، در راستای سیاست‌های کلان، در حال برنامه‌ریزی و توسعه می‌باشد و امید است این تلاش‌ها برای مردم شهر مشهد مقبول و مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری