کد خبر:4855
پ

توسعه زیرساخت‌های گردشگری زنجان

شهردار زنجان گفت: شهرداری توسعه زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری را در دستور کار خود قرار داده و مشوق‌هایی برای برگزاری جشنواره آش زنجان پیش‌بینی کرده است. به گزارش افتخار میهن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری زنجان، علیرضا فیروزفر با بیان اینکه دیگ‌های جشنواره آش ایرانی نمادی از فرهنگ و سنت مردم زنجان است، اظهار کرد: زنجان […]

شهردار زنجان گفت: شهرداری توسعه زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری را در دستور کار خود قرار داده و مشوق‌هایی برای برگزاری جشنواره آش زنجان پیش‌بینی کرده است.

به گزارش افتخار میهن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری زنجان، علیرضا فیروزفر با بیان اینکه دیگ‌های جشنواره آش ایرانی نمادی از فرهنگ و سنت مردم زنجان است، اظهار کرد: زنجان همان‌طور که شهر شور و شعور حسینی است، شهر شورونشاط هم هست.

وی افزود: شهرداری زنجان اقدامات لازم برای برگزاری جشنواره آش ایرانی را انجام می‌دهد و فضاسازی و زیباسازی محوطه و محیط جشنواره از اقدامات شهرداری است و در طول برگزاری این جشنواره برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود.

شهردار زنجان خاطرنشان کرد: در کنار معرفی فرهنگ غذای ایرانی در جشنواره ملی آش، روحیه تعامل‌پذیری و مهمان‌نوازی زنجانی نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

فیروزفر اضافه کرد: شهرداری توسعه زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری را در دستور کار خود قرار داده و مشوق‌هایی را برای برگزاری جشنواره آش زنجان پیش‌بینی کرده است.

وی تصریح کرد جشنواره آش با احیای فرهنگ‌ها، گردهم آوردن اقوام، رنگ‌ها و سنت‌ها موجب تقویت ارتباطات بین فرهنگی، تفاهم و همدلی می‌شود و در تقویت و توسعه نشاط اجتماعی نیز مفید است.

سیدسعید صفوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با تأیید برگزاری جشنواره در نیمه دوم مهرماه، تاکید کرد: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور هنرمندان ۳۱ استان کشور برپا می‌شود و به دلیل شرایط آب و هوایی که در پاییز بر زنجان حاکم می‌شود، این جشنواره در فضای سربسته و دریکی از کریدورهای نمایشگاه بین‌المللی کاسپین برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این جشنواره ملی، اقوام مختلف ایرانی به دعوت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، به این شهر می‌رود و با برپایی دیگ‌های بزرگ آش به روش و سبک و سیاق سنتی در محل برگزاری جشنواره، اقدام به پختن آش و نمایش آداب‌ورسوم و سنت‌های خود می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تاکید کرد: توسعه گردشگری، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را در پی دارد و شهرداری‌ها از آن منتفع می‌شوند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری