کد خبر:7189
پ

تونل ارتباطی فیبر نوری شهر کرمان احداث می‌شود

شهردار کرمان گفت: با همکاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان و مشارکت شهرداری کرمان با بخش خصوصی، تونل ارتباطی فیبر نوری شهر کرمان احداث می‌شود و زیرساخت پرسرعت و پایداری برای ارتباطات اینترنت و اینترانت فراهم خواهد شد. سعید شعرباف، در جلسه‌ای که به‌منظور امضای قرارداد مشارکت در احداث و بهره‌برداری از تونل […]

شهردار کرمان گفت: با همکاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان و مشارکت شهرداری کرمان با بخش خصوصی، تونل ارتباطی فیبر نوری شهر کرمان احداث می‌شود و زیرساخت پرسرعت و پایداری برای ارتباطات اینترنت و اینترانت فراهم خواهد شد.

سعید شعرباف، در جلسه‌ای که به‌منظور امضای قرارداد مشارکت در احداث و بهره‌برداری از تونل ارتباطی فیبر نوری شهر کرمان بین شهرداری کرمان و شرکت داده‌گستر عصر نوین و با حضور حسین ساجدی‌فر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، سید محمدصادق تقوی، رییس کمیسیون هوشمندسازی و شفافیت شورا و حیدر هادی‌زاده، مدیرعامل سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرداری تشکیل شد، گفت: با پیگیری‌های آقای ساجدی‌فر این قرارداد با سرعت و کیفیت منعقد شد که اتفاق زیرساختی بزرگی است و سود اصلی را مردم کرمان خواهند برد که از یک زیرساخت پرسرعت و پایدار برای ارتباطات اینترنت و اینترانت بهره‌مند خواهند بود.

وی افزود: در آینده نیز می‌توانیم بسترهای پرسرعت مانند ۵G را روی زیرساخت مناسب فیبر پیاده‌سازی کنیم؛ همچنین اگر کشور به سمت تلویزیون‌های کابلی برود، این زیرساخت پرسرعت برای آن آماده است.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد، کرمان هم در ایجاد این زیرساخت و هم در اجرای آن پیشتاز شده که از زحمات و پیگیری‌های مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان تشکر می‌کنم. 

شعرباف بیان کرد: با قول‌هایی که پیمانکار بخش خصوصی داده، تلاش‌مان این است که اجرا در سریع‌ترین زمان انجام شود و هرچه سریع‌تر مودم و زیرساخت در اختیار مردم قرار گیرد. 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: با کمک و حمایت شهردار و اعضای شورای شهر، قرارداد FTTH شهر کرمان منعقد شد و امیدواریم بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، فیبر مناسب و باکیفیت را درِ منازل و کسب‌وکارهای مردم برسانیم.

حسین ساجدی‌فر یادآور شد: این کار متعلق به شهرداری است که با کمک اپراتور بخش خصوصی انجام می‌شود و امیدواریم آورده خوبی برای شهرداری داشته باشد و مردم هم از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: به‌خصوص در زمینه اقتصاد دیجیتال که هدف‌گذاری شده، ۱۰ درصد از سهم GDP در اقتصاد کشور را تامین کند، با راه‌اندازی این زیرساخت در استان کرمان، اقتصاد دیجیتال محقق می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان تاکید کرد: FTTH، یک زیرساخت ماندگار برای کرمان است که مردم سال‌های سال می‌توانند از اینترنت پرسرعت و باکیفیت و به تبع آن اینترنت ۵G برخوردار شود.

ساجدی‌فر افزود: از دکتر شعرباف که کمک کردند کرمان در این زمینه برای سایر نقاط ایران الگو شود، تشکر می‌کنم.

گفتنی است؛ موضوع قرارداد مشارکت در احداث و بهره‌برداری از تونل ارتباطی فیبر نوری شهر کرمان، سرمایه‌گذاری، مطالعه، طراحی، اجرا، بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری، بازاریابی و فروش در حوزه تونل ارتباطی فیبر نوری، زیرساخت و پروژه‌های مرتبط با آن در محدوده شهر کرمان است.

خطوط ارتباطی قدیمی یعنی کابل‌های زوج سیم مسی این توانایی را ندارند که پهنای باند موردنیاز کاربران را فراهم کنند و در اکثر مواقع کاربران از کندی سرعت اینترنت خود گله دارند. در حال حاضر استفاده از کابل‌های فیبر نوری گزینه بسیار مناسبی برای رفع این مشکل است. با جایگزین کردن خط‌های فیبر نوری به‌جای مسی‌ها می‌توانیم شبکه‌ای با پهنای باند بسیار بالاتر داشته باشیم. در FTTH فیبر از یک نقطه مرکزی یعنی مخابرات مستقیما به ساختمان‌های آپارتمانی یا اداری برای ارائه دسترسی به اینترنت پرسرعت کشیده می‌شود. در این مدل شبکه‌های فیبرنوری، فیبر مستقیماً به خانه‌های افراد یا ساختمان‌هایی به‌صورت آپارتمانی یا چند طبقه متصل می‌شود. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری