کد خبر:7365
پ

تیران‌گردی فرصتی برای معرفی هویت شهر

سرپرست شهرداری تیران گفت: برگزاری تور «تیران‌گردی» فرصتی برای معرفی هویت شهر برای شهروندان و گردشگران است. رضا ناهی در نشست مشترک جمعی از مدیران شهری با رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون با اشاره به ظرفیت‌های فعال گردشگری در تیران  اظهار کرد: بسیاری از این قابلیت‌ها برای شهروندان تیران شناخته شده […]

سرپرست شهرداری تیران گفت: برگزاری تور «تیران‌گردی» فرصتی برای معرفی هویت شهر برای شهروندان و گردشگران است.

رضا ناهی در نشست مشترک جمعی از مدیران شهری با رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون با اشاره به ظرفیت‌های فعال گردشگری در تیران  اظهار کرد: بسیاری از این قابلیت‌ها برای شهروندان تیران شناخته شده نیست تا مردم دیگر شهرها به این خطه سفر کنند.

وی افزود: آثار تاریخی نشان‌دهنده هویت شهر است و جامعه به این سرمایه گران‌بها نیاز دارد و باید رابطه میان نسلی در منطقه محل سکونت ایجاد شود.

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه رویدادهای فرهنگی قادر به معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی شهر است، خاطرنشان کرد: برگزاری تور گردشگری تیران‌ فرصتی است که شهرداری تیران برای نوروز تدارک دیده است تا هویت شهر برای شهروندان و گردشگران تبیین شود.

ناهی اضافه کرد: بازدید از درهای سنگی، کوچه باغ‌های پیچ در پیچ، حمام قدیمی، مسجد و آسیاب تاریخی همراه با بازدید از اقامتگاه‌های سنتی در مجموعه برنامه‌های تور تیران‌گردی قرار دارد.

وی ادامه داد: بازدید از قلعه تاریخی قمیشلوی تیران برای شهروندان جذاب است تا این اثر منحصربه‌فرد بین‌المللی را در پارک ملی قمیشلو ببینند، اما این کار مستلزم هماهنگی و صدور مجوز سازمان حفاظت محیط زیست است و در صورت همکاری در برنامه تیران‌گردی قرار خواهد گرفت.

سرپرست شهرداری تیران تاکید کرد: علاوه بر تیران‌گردی نیازمند تولید محتوا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای معرفی شهر تیران هستیم، شهرداری اعتباری را برای این موضوع اختصاص داده است.

ناهی مشارکت بین‌ِبخشی برای معرفی ظرفیت شهر تاریخی و متمدن تیران را ضروری دانست و ادامه داد: این برنامه‌ها برای معرفی هنرمندان و به عنوان سوغات شهر بوده و لازم است تشکل‌های مدنی و ادارات فعال در این حوزه نقش خود را ایفا کنند.

وی از طرح‌های مدیریت شهری به منظور توسعه گردشگری خبر داد و افزود: سنگ‌فرش بافت تاریخی، احیای آسیاب و مسجد تاریخی، معرفی فرصت‌های گردشگری، حمایت از اقامتگاه‌های سنتی و اجرای طرح‌های فرهنگی در این راستا انجام می‌شود.

سرپرست شهرداری تیران اظهار کرد: نوروز امسال نگاه ویژه‌ و متفاوتی با سال‌های گذشته نسبت به گردشگری این شهر خواهیم داشت، البته تشکیل ستاد دائمی سفر شهر تیران حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری