جمالینژاد: جامعه انتظار آزمون و خطا از مدیریت شهری ندارد
رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: روز ارتباطات و روابطعمومی زمان مناسبی برای ارزیابی برنامهها و اقدامات گذشته و ترسیم و تبیین افقها و چشماندازهای جدید کار و خدمت برای آینده است. مهدی جمالینژاد اظهار کرد: روابط عمومیهای دانشبنیان ضمن شناسایی فرصتها و تهدیدهای پیرامونی با تسهیل ارتباط بین سازمانها و مخاطبان، فرآیند پاسخگو […]
رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: روز ارتباطات و روابطعمومی زمان مناسبی برای ارزیابی برنامهها و اقدامات گذشته و ترسیم و تبیین افقها و چشماندازهای جدید کار و خدمت برای آینده است.
مهدی جمالینژاد اظهار کرد: روابط عمومیهای دانشبنیان ضمن شناسایی فرصتها و تهدیدهای پیرامونی با تسهیل ارتباط بین سازمانها و مخاطبان، فرآیند پاسخگو کردن مدیریت شهری در قبال شهروندان و افکار عمومی را بیش از پیش تسریع میکند.
رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی پیامی را به شرح زیر صادر کرده است:
«فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی دستاندرکاران پرتلاش عرصه ارتباطات و روابط عمومی، بهویژه خانواده بزرگ مدیران و کارکنان روابط عمومی شهرداریهای کشور، که بهطور مستمر برای ایفای رسالت خطیر گردش شفاف و صحیح اطلاعات و همچنین پاسخگویی سریع و دقیق به شهروندان و افکار عمومی گام بر میدارند، تبریک عرض میکنم.
در دنیای امروز که دنیای ارتباطات است، جایگاه روابط عمومیها بهعنوان یکی از ارکان مهم تأثیرگذار در امور آگاهسازی و امیدآفرینی، پاسخگویی به انتظارت و مطالبات مردمی، فراهم کردن فضایی مناسب برای اطلاعرسانی شفاف و ارتباطات اثربخش بین مردم و سازمانها و ایجاد سرمایه اجتماعی در زمینه فعالیتهای صورت گرفته، انکارناپذیر است و روز ارتباطات و روابط عمومی زمان مناسبی برای ارزیابی برنامهها، اقدامات گذشته و ترسیم و تبیین افقها و چشماندازهای جدید کار و خدمت برای آینده است.
در عرصه مدیریت شهری، با توجه به اینکه وارد قرن جدید شدهایم و جامعه انتظار آزمون و خطا از مدیریت شهری ندارد، روابط عمومیها که حلقه ارتباطی میان شهرداریها و شوراها و افکار عمومی محسوب میشوند میبایستی از طریق ابزارهای ارتباطی و روشهای جدید افکارسنجی در فضای شبکهای و رسانهای امروز، که کاربران متعددی در آن مشغول فعالیت هستند، از انتظارات و نیازهای بیش از ۷۴ درصد جمعیت شهرنشین کشور آگاه شده و فاصله میان آنها و برنامهریزیها و سیاستگذاریها را کاهش دهند و موفقیت و اثرگذاری در این فضای جدید و پرتلاطم قطعاً نیازمند گفتمان و راهبردهای جدیدی است.
یکی از برنامههای مؤثر در فضای شبکهای و رسانهای امروز برای ایجاد تحول در مدیریت شهری، برنامهریزی برای تحقق عملی روابط عمومیهای دانش بنیان در شهرداریها و شوراهاست. این ساختار با بهکارگیری مؤثر فناوریهای پیشرفته ارتباطی و اطلاعاتی، بهرهگیری از ایدههای خلاقانه، دانشمحور و تخصصگرا بودن، اتکا به یافتههای پژوهشهای کاربردی، گسترش سواد رسانهای، آینده پژوهی، عدم تمرکز، انعطاف، تاکید بر توسعه منابع انسانی خلاق با رویکرد ارتباطات نوین و یادگیری و یاددهی مستمر، ضمن شناسایی فرصتها و تهدیدهای پیرامونی با تسهیل ارتباط بین سازمان و مخاطبان، فرآیند پاسخگو کردن مدیریت شهری در قبال شهروندان و افکار عمومی را بیش از پیش تسریع مینماید.
همچنین از روابط عمومی شهرداریها و شوراها انتظار میرود ضمن رصد و پایش اخبار و اطلاعات و تحلیل درست از وقایع، فضای رسانهای عرصه مدیریت شهری و افکار عمومی جامعه و شهروندان را با توجه به چارچوبهای قانونی و حقوقی، تبیین وظایف متعدد و معرفی ابعاد جدید خدمات شهرداریها، پرهیز از بزرگنماییها و فعالیتهای تبلیغاتی مرسوم و بیان صحیح و واقعی مسائل و مشکلات اصلی مدیریت شهری در موضوعاتی مثل تأمین درآمدهای پایدار شهری، توسعه حملونقل عمومی، بافتهای فرسوده، حاشیهنشینی و دیگر موارد به درستی هدایت، مدیریت و بهصورت علمی اقناع نموده و در زمان مناسب به انتظارات و پرسشهای مطرح شده، پاسخهای مستدل و درخور ارائه دهند.
با گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی و تقدیر از خدمات تمامی تلاشگران عرصه ارتباطات، از درگاه خداوند برای تمامی عزیزان، توفیقات روزافزون در مسیر اعتلای امر مقدس اطلاعرسانی، آرزو میکنم.»