کد خبر:3276
پ

در سفر رییس جمهور به بجنورد مصوب شد ، ساخت کارخانه کمپوست به ارزش ۳۵ میلیارد تومان ، خرید خودروی نردبان آتش نشانی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان اعتبار گرفت / ۴۰۰۰ تن قیر رایگان از جمله مصوبات سفر بود

شهردار بجنورد گفت: سفر رییس جمهور به استان با دستاوردهای بزرگ و خوبی همراه بود که تخصیص ۳۵ میلیارد تومان برای کارخانه کمپوست و خرید زباله سوز یکی از مهم ترین آنان است. به گزارش افاخار میهن، جواد حمیدی راوری روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: این میزان اعتبار برای کارخانه کمپوست ۲۵۰ تنی در نهاد ریاست […]

شهردار بجنورد گفت: سفر رییس جمهور به استان با دستاوردهای بزرگ و خوبی همراه بود که تخصیص ۳۵ میلیارد تومان برای کارخانه کمپوست و خرید زباله سوز یکی از مهم ترین آنان است.

به گزارش افاخار میهن، جواد حمیدی راوری روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: این میزان اعتبار برای کارخانه کمپوست ۲۵۰ تنی در نهاد ریاست جمهوری و در جریان سفرم به تهران که پیش از حضور دولت در این استان انجام شد، مورد موافقت قرار گرفت. 

وی افزود: خوشبختانه در سفر دولت به استان با پیگیری های انجام شده، مصوبات خوبی برای شهر بجنورد به تصویب رسید به طوری که وزیر کشور برای اجری ۱۲ مورد، دستور داد به طوری که با الحاق ۲۷۰ هکتار زمین به محدوده شهر بجنورد موافقت شد که این امر پس از بررسی در وزارت راه شهرسازی، محقق می شود.

شهردار بجنورد با اشاره به مشکلات مربوط به طرح توسعه امامزاده سلطان سید عباس(ع) در مرکز استان گفت: در سفر دولت به استان وزیر کشور برای تامین سه هکتار زمین و واگذاری آن به شهرداری دستور داد.

وی رسیدگی به مشکل استخدامی ۴۱۷ نفر از نیروهای شاغل در فضای سبز، پسماند و سی.ان.جی را از دیگر مواردی عنوان کرد که وزیر کشور برای آن دستور صادر کرد و افزود: یکی از مشکلات در بجنورد برای اجرای کارهای عمرانی، تامین معادن شن و مصالح است، برخی مصالح مورد نیاز آسفالت معابر از رودخانه ها برداشت می شود که البته کیفیت مورد انتظار برای اجرای پروژه های عمرانی را ندارد از این رو در سال های گذشته شاهد مشکل کیفیت در آسفالت هستیم در این باره در سفر وزیر کشور به استان مقرر شد تا معدن به صورت رایگان در اختیار شهرداری مرکز استان قرار گیرد.

وی افزود: تملک املاک ضلع غربی امامزاده سید عباس در راستای اجرای طرح توسعه امام زاده سید عباس، وصول مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی و دریافت قیر رایگان از مصوبات وزیر  کشور برای شهرداری بجنورد است. 

شهردار بجنورد گفت: ارتقای درجه شهرداری مرکز خراسان شمالی از ۱۰ به ۱۱ در سفر رییس جمهور به استان مصوب شد و امید می رود این امر تاثیر زیاد برای اعتبارات شهری داشته باشد، همچنین بازگشایی ادامه خیابان طالقانی که در مسیر فرودگاه به بن بست رسیده بود با دستور وزیر کشور انجام می شود. 

وی با بیان اینکه در این سفر همچنین با دادن مجور به افزایش یک تا ۲ طبقه به ساخت و سازها مورد موافقت قرار گرفت افزود: باید از توسعه افقی شهر جلوگیری شود البته قرار نیست توسعه افقی شهر به صفر برسد اما برای جلوگیری از صرف هزینه های بیشتر، باید توسعه شهر به صورت عمودی(بلندمرتبه سازی) اتفاق افتد.

شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: در مجموع ارزش ریالی انجام اقدامات که در این سفر مصوب شده، بیش از بودجه ۱۰ سال شهرداری بجنورد است.

حمیدی راوری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مصوبات نهاد ریاست جمهوری در سفرش به تهران که پیش از سفر رییس جمهور به استان انجام شد، گفت: در این سفر هشت مصوبه گرفته شد که پنج مصوبه مربوط به شهرداری مرکز استان است.

وی با بیان اینکه چهار هزار تن قیر رایگان برای اجرای عملیات عمرانی در مرکز استان اختصاص یافت که امید می‌رود با جذب آن به این اقدامات شتاب داده شود اظهار داشت: در سفر به تهران جذب مطالبات شهرداری های استان از دستگاه های استان مورد پیگیری قرار گرفت و امید می رود مطالبات شهرداری های استان از دستگاه های مختلف که در مجموع حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است، جذب شود.

شهرداری بجنورد گفت: تامین ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید خودروی نردبان آتش نشانی برای مرکز استان و خرید ۲۰ دستگاه میدل باس برای توسعه حمل  نقل مرکز استان از دیگر مصوبه های این سفر است. 

شایان ذکر است شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی، ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری