کد خبر:11449
پ

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز: استفاده از دوربین‌های حرارتی در پایش چادرهای مسافرتی

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: در ایام نوروز از فناوری دوربین‌های حرارتی در پایش چادرهای مسافرتی برای پیشگیری از هرگونه گاز گرفتگی استفاده خواهد شد. هادی عیدی پور اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اقدامات خود را در حوزه ایمنی مسافران نوروزی از روزهای قبل از آغاز سال […]

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: در ایام نوروز از فناوری دوربین‌های حرارتی در پایش چادرهای مسافرتی برای پیشگیری از هرگونه گاز گرفتگی استفاده خواهد شد.

هادی عیدی پور اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اقدامات خود را در حوزه ایمنی مسافران نوروزی از روزهای قبل از آغاز سال نو آغاز کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در سطح شهر ازدحام جمعیت خواهیم داشت و در اماکن گردشگری ترافیک ایجاد می‌شود اقدامات از بیستم اسفند آغاز شد و در نقاط پر ترافیک شهر با استقرار خودروی عملیاتی تلاش می‌کنیم زمان رسیدن به حادثه در اماکن و مکان‌هایی که مورد هدف مسافرین و مردم است کاهش یابد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در پنج نقطه شهر شیراز استقرار به صورت نقطه‌ای انجام شده است.

عیدی‌پور در خصوص ایمنی سالن‌های اسکان مسافران نوروزی، تصریح کرد: در خصوص ایمنی سالن‌ها، کمپ‌ها و بوستان‌هایی که مقرر شده است مورد بهره برداری اسکان مسافرین نوروزی قرار بگیرد به صورت ۲۴ ساعته در دو کمپ جنت و زیبا شهر استقرار خودرویی و حضور نیروهای عملیاتی را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در سایر سالن‌های اسکان، استقرار نیروهای عملیاتی به صورت شیفتی و در دو شیفت کاری به صورت نیروی پیاده و آتش نشان داوطلب و کارکنان عملیاتی خواهد بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: سازمان آتش نشانی از یک ماه قبل بازدیدهای ایمنی را از محل‌های اسکان را انجام داده است و موارد ناایمن را اعلام کرده است تا بتوانیم ضریب افزایش ایمنی را در سالن‌ها شاهد باشیم.

عیدی‌پور تاکید کرد: سازمان آتش‌نشانی به صورت ۲۴ ساعته در ایام نوروز با ظرفیت بیست و چهار ایستگاه در سطح شهر شیراز و استقرار نیروهای اجرایی در سالن‌ها، کمپ‌ها و بوستان‌های مورد هدف گردشگری و محل اسکان مسافران نوروزی است و خدمات خود را به مردم ارائه خواهد داد.

وی از شهروندان و مسافران نوروزی درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه حادثه با مرکز ۱۲۵ سامانه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تماس بگیرند تا در حداقل زمان ممکن بتوانیم خدمات را ارائه بدهیم.

استفاده از دوربین‌های حرارتی در پایش چادرهای مسافرتی

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: در ایام نوروز از فناوری دوربین‌های حرارتی در پایش چادرهای مسافرتی با هدف پیشگیری از هرگونه گاز گرفتگی استفاده خواهد شد.

عیدی پور تصریح کرد: با توجه به اینکه از این فناوری در سال گذشته در ایام نوروز نیز استفاده شد، جان ۲۱۸ نفر مسافران نوروزی از گاز گرفتگی در چادرها نجات داده شد و امسال نیز با استفاده از دو دستگاه دوربین حرارتی و ظرفیت دو برابر این اقدام انجام می‌شود.

وی گفت: در ایام نوروز در هر شیفت کاری حداقل ۲۰۰ نفر در ظرفیت بیست و چهار ایستگاه به صورت شبانه‌روزی در آماده‌باش کامل هستند و در نقاطی که ازدحام مسافر وجود دارد و در محل کمپ‌ها پوشش نقطه‌ای انجام می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از شهروندان با فرهنگ و فهیم شیراز در خصوص برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال با کاهش ۵۵ درصدی حوادث ناشی از این مراسم قدردانی و اظهار کرد: نسبت به سال گذشته ۱۸ مورد عملیات مرتبط با حوادث چهارشنبه آخر سال داشتیم و امسال با کمک مردم و اجرای پویش چهارشنبه‌سوری اصیل به هشت حادثه در سال ۱۴۰۲ رسیدیم که این موضوع نشان از همراهی مردم در حفظ ایمنی و سلامت آن‌ها است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری