کد خبر:4294
پ

رئیس شورای شهر اهواز : لزوم پرداخت به موقع عوارض آلایندگی برای توسعه شهری

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به لزوم هم‌افزایی برای توسعه شهری، گفت: انتظار می‌رود مباحث مربوط به ارزش افزوده و عوارض آلایندگی شرکت‌ها با شفافیت مطرح و به موقع پرداخت شود تا شاهد توسعه و رفع مشکلات زیرساختی شهرداری‌ها باشیم. سیاوش محمودی امروز یکشنبه ششم شهریورماه در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان […]

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به لزوم هم‌افزایی برای توسعه شهری، گفت: انتظار می‌رود مباحث مربوط به ارزش افزوده و عوارض آلایندگی شرکت‌ها با شفافیت مطرح و به موقع پرداخت شود تا شاهد توسعه و رفع مشکلات زیرساختی شهرداری‌ها باشیم.

سیاوش محمودی امروز یکشنبه ششم شهریورماه در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان اظهار کرد: اهواز در میان هشت کلانشهر کشور از لحاظ وسعت پس از تهران و مشهد در رتبه سوم و از لحاظ جمعیت در رتبه هشتم قرار دارد، به دلایل متعددی از گذشته تاکنون اهواز در سطح گسترده شده است، به گونه‌ای که بر اساس آمار ارائه شده بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار زندگی می‌کنند و نزدیک به یک سوم جمعیت اهواز را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: بر اساس جمعیت حاشیه و کم برخوردار اهواز می‌توان گفت چند شهر در اطراف اهواز وجود دارد که درآمدی برای شهرداری ندارد، اما شهرداری بر اساس وظیفه خود به آنها خدمت‌رسانی می‌کند، چرا که شهروندان این شهر هستند، شهرداری‌ها بر اساس سیاست دولت باید از نظر مالی خودکفا باشند، با شرایط موجود اهواز نتوانسته در این امر موفق باشد.

وی تاکید کرد: جدای از وجود مناطق حاشیه‌ای، مرکز شهر اهواز نیز در حوزه‌های مختلف رشد نکرده است و توسعه‌ای که در سایر کلانشهر دیده می‌شود، در اهواز وجود ندارد. برای توسعه شهر نیازمند منابع مالی هستیم و نبود منابع مالی، وضعیت عوارض و ساخت و ساز ساختمان سبب عقب افتادن اهواز شده است، با این حال در حال حاضر یک تیم هم‌دل با انسجام در این دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری اهواز برای خدمت به شهروندان در حال تلاش هستند.

محمودی با اشاره به برنامه محوری و فراهم کردن زیرساخت‌ها در شهرداری اهواز اضافه کرد: برنامه‌ها و اقدامات انجام شده نیازمند کمک و تقویت است تا به نقطه مطلوب برسد لذا انتظار می‌رود با همراهی و حمایت مسئولان عوارض آلایندگی که از سال ۱۳۹۳ تاکنون به نتیجه نرسیده بود، سریع‌تر پرداخت شود تا در حوزه عمران و فضای سبز هزینه شود.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود مباحث مربوط به ارزش افزوده و عوارض آلایندگی شرکت‌ها با شفافیت مطرح و به موقع پرداخت شود تا شاهد توسعه و رفع مشکلات زیرساختی شهرداری‌ها باشیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری