کد خبر:8546
پ

ساماندهی دست‌فروشان با اختصاص اماکن رایگان در سطح شهر گرگان

شهردار گرگان از اختصاص اماکن و فضاهای رایگان به منظور ساماندهی دست‌فروشان سطح شهر خبر داد و گفت: با همکاری پلیس راهور و انتظامی مکان‌هایی را شناسایی کرده‌ایم که به صورت رایگان در اختیار دست‌فروشان قرار خواهیم داد. سیدمحمدرضا سیدالنگی امروز سه‌شنبه بیست‌وهفتم تیرماه در حاشیه بازدید از سطح شهر درباره ساماندهی دست‌فروشان سطح شهر گرگان اظهار کرد: خدمات […]

شهردار گرگان از اختصاص اماکن و فضاهای رایگان به منظور ساماندهی دست‌فروشان سطح شهر خبر داد و گفت: با همکاری پلیس راهور و انتظامی مکان‌هایی را شناسایی کرده‌ایم که به صورت رایگان در اختیار دست‌فروشان قرار خواهیم داد.

سیدمحمدرضا سیدالنگی امروز سه‌شنبه بیست‌وهفتم تیرماه در حاشیه بازدید از سطح شهر درباره ساماندهی دست‌فروشان سطح شهر گرگان اظهار کرد: خدمات شهری یکی از معاونت‌های مهم شهرداری است که وظایف زیادی دارد و زیباسازی شهر، نام‌گذاری معابر، نظافت و آراستگی، ساماندهی آرامستان و پایانه‌ها بخشی از خدمات این معاونت است.

وی ایجاد انضباط شهری و ساماندهی سد معبر را از وظایف معاونت خدمات شهری دانست و افزود: بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون، شهرداری‌ها مکلف هستند با افرادی که سطح پیاده‌رو یا معابر را اشغال می‌کنند، برخورد کند.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: در کنار این تکلیف قانونی، موضوع معیشت و امرار معاش شهروندان به ویژه اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر اقتصادی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. نظم بازارهای هفتگی در پی بروز ویروس کرونا برهم خورد و باعث شد افراد زیادی برای کسب درآمد و روزی حلال به معابر روی بیاورند.

سیدالنگی اضافه کرد: با همکاری پلیس راهور و انتظامی مکان‌هایی را شناسایی کرده‌ایم که به صورت رایگان در اختیار دست‌فروشان قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه ساخت‌وساز می‌تواند به رونق اشتغال و تجارت شهر کمک زیادی کند، تصریح کرد: قانون‌گذار به شهرداری اجازه داده است، پروانه ساختمانی را صادر کند و شهروندان پس از دریافت پروانه ساختمانی، مجوز تخریب ملک و ساخت‌وساز را خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری