کد خبر:9778
پ

سرپرست سازمان حمل‌ونقل شهرداری رشت: زمان انتظار شهروندان در ایستگاهها کاهش پیدا می‌کند

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال است، گفت: در تلاش هستیم با افزایش تعداد اتوبوس‌ها در ناوگان حمل‌ونقل عمومی، زمان انتظار شهروندان در ایستگاه‌های ۱۱ خط اتوبوس شهر را به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برسانیم. علیرضا زارع اظهار کرد: […]

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال است، گفت: در تلاش هستیم با افزایش تعداد اتوبوس‌ها در ناوگان حمل‌ونقل عمومی، زمان انتظار شهروندان در ایستگاه‌های ۱۱ خط اتوبوس شهر را به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برسانیم.

علیرضا زارع اظهار کرد: سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دارد که در دی‌ماه سال گذشته، تنها ۲۱ دستگاه از اتوبوس‌ها فعال بود.

وی افزود: در حال حاضر ۳۴ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر رشت فعال و هفت دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده است و قرار بود پس از پلاک‌گذاری مهرماه امسال وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شود که به دلیل مشکلات اداری پلاک‌گذاری اتوبوس‌ها با تأخیر در دست انجام است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت با بیان اینکه مناقصه عمومی به منظور بازسازی ۲۰ دستگاه از اتوبوس‌های قدیمی به‌زودی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در صورت انتخاب پیمانکار، اتوبوس‌ها اورهال و برای به‌کارگیری رانندگان جدید اتوبوس‌ها نیز مکاتبات لازم با شهرداری انجام می‌شود.

زارع با اشاره به اجاره تعدادی از اتوبوس‌ها به بخش خصوصی تصریح کرد: به‌منظور درآمدزایی و تأمین بخشی از هزینه‌های سنگین سازمان حمل‌ونقل تعدادی از اتوبوس‌ها در محدوده شهری رشت را با مجوز شهرداری و مصوبه شورای اسلامی شهر به صورت استیجاری به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم و تا زمانی که سرویس مدارس ساماندهی و تعیین تکلیف شود، اتوبوس‌ها به دانش‌آموزان خدمات‌رسانی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اتوبوس‌ها در ساعات خلوت شهر به منظور جابه‌جایی کارگران شهرک صنعتی و کارمندان ادارات در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد و در ساعات شلوغ، پیک مسافر و تعطیل شدن مدارس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی به شهروندان خدمات‌رسانی خواهد کرد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت با بیان اینکه از مهرماه امسال و آغاز سال تحصیلی، خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی به شهروندان رضایت‌بخش بوده است، گفت: در تلاش هستیم با افزایش تعداد اتوبوس‌ها در ناوگان حمل‌ونقل عمومی، زمان انتظار شهروندان در ایستگاه‌های پنج محور و ۱۱ خط شهر را به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برسانیم.

وی با بیان اینکه از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پیگیر دریافت ۱۴ اتوبوس جدید هستیم، افزود: افزایش تعداد اتوبوس‌ها و خدمات‌رسانی مطلوب در ناوگان حمل‌ونقل عمومی موجب افزایش رضایت شهروندان، کاهش تردد وسایل نقلیه شخصی و کاهش ترافیک شهر می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری