کد خبر:10760
پ

شهردار: تخریب‌ فضای سبز قزوین پیگرد قانونی دارد

شهردار قزوین گفت: قطع و هرس هر نوع درخت یا هرگونه آسیب به فضای سبز در محدوده و حریم شهرها، بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است و پیگرد قانونی دارد. مهدی صباغی اظهار کرد: قطع و هرس هر نوع درخت یا هرگونه آسیب به فضای سبز در محدوده و حریم شهرها بدون […]

شهردار قزوین گفت: قطع و هرس هر نوع درخت یا هرگونه آسیب به فضای سبز در محدوده و حریم شهرها، بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

مهدی صباغی اظهار کرد: قطع و هرس هر نوع درخت یا هرگونه آسیب به فضای سبز در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

وی افزود: برای قطع و هرس درختان در معابر عمومی تنها با درخواست مالکان و متولیان و در مواردی که درخت مورد اشاره مانع عبور و مرور طبیعی باشد یا وجود آن برای مالکان و ساکنان مزاحمت ایجاد کرده باشد، پس از ارائه درخواست، موضوع در کمیسیون ماده ۷ مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود.

شهردار قزوین ادامه داد: در موارد اجرای پروژه‌های توسعه شهری در مرحله نخست تلاش می‌شود حداقل آسیب و تخریب فضای سبز را داشته باشیم تا در مرحله بعد در صورت فراهم بودن شرایط لازم، درخت به مکانی دیگر منتقل شود.

صباغی اضافه کرد: در راستای حفاظت از فضای سبز، اعضای کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز (ماده ۷) با برگزاری جلسات مستمر و انجام تعامل و هماهنگی لازم، پرونده‌های تشکیل شده درخصوص تخریب فضای سبز، تقاضای قطع و هرس درخت را مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌دهند.

وی کاهش خسارت به فضای سبز را در نتیجه همکاری خوب شهروندان دانست و اضافه کرد: از پیمانکاران و سازندگان بنا در حریم فضای سبز شهری انتظار داریم برای جلوگیری از هرگونه تخریب و صدمه به درختان که در مجاورت املاک در حال ساخت قرار دارند، از تخلیه مصالح ساختمانی در بستر درختچه‌ها و درختان که مانع رسیدن آب و بروز شرایط بحرانی می‌شود، خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری