کد خبر:5986
پ

شهردار تهران : امید را در جامعه گسترش دهیم/ لزوم توجه به ظرفیت‌های شوراها و شهرداری‌ها در برنامه هفتم

شهردار تهران گفت: نشست مجمع شهرداران باید رویکرد خود را بر مبنای شرایط امروز کشور شکل دهد و در حالی که دشمن می‌خواهد سیاهی و ناامیدی را در جامعه رواج دهد، ما باید امید را در جامعه گسترش دهیم. به گزارش افتخار میهن به نقل از ایمنا، علیرضا زاکانی امروز پنجشنبه سوم آذرماه در نشست […]

شهردار تهران گفت: نشست مجمع شهرداران باید رویکرد خود را بر مبنای شرایط امروز کشور شکل دهد و در حالی که دشمن می‌خواهد سیاهی و ناامیدی را در جامعه رواج دهد، ما باید امید را در جامعه گسترش دهیم.

به گزارش افتخار میهن به نقل از ایمنا، علیرضا زاکانی امروز پنجشنبه سوم آذرماه در نشست مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور که به میزبانی شهر اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: امیدواریم با تفکر نورانی بسیج، حیات خود را با استمرار عمل و اخلاق و مجاهدت بسیجیان قرین کنیم.

وی با بیان اینکه امروز رؤسای شوراهای اسلامی شهر مراکز استان‌ها با شهرداران یک جا جمع هستیم و انتظار است موضوعات مهم در دستور کار قرار گیرد، افزود: در این ایام بزرگ‌ترین جنگ و تهاجم به کشور ما در حال بروز و ظهور بوده و جنگ ترکیبی و تهاجم بزرگ همه داشته‌های ما را هدف‌گذاری کرده است و از اسلام، ایران، اقوام و مذاهب و تمام ظرفیت‌ها بهره می‌گیرد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: دشمن از همه این ظرفیت‌ها بهره می‌برد تا نگذارد ایران قوی، پیشرفته و الگو به مقصود خود برسد، دشمن می‌خواهد ایران کهن را از روی کره خاکی محو کند.

زاکانی با بیان اینکه پرچم حق، بزرگی و عزت در دستان مردم ایران است و ایرانی‌ها از هر قوم و مذهب پرچم را برافراشته نگه داشته‌اند، خاطرنشان کرد: مردم ایران آبرو خریدند و بزرگی کردند و بنا به فرموده امام امت که مقام رهبری نیز آن را تصدیق کردند، نمونه این ملت جز در برهه‌ای کوتاه و جغرافیای محدود در صدر اسلام مشاهده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در جنگ بزرگ و ترکیبی هستیم، اضافه کرد: در این راستا نشست مجمع شهرداران باید رویکرد خود را بر مبنای شرایط امروز کشور شکل دهد و در حالی که دشمن می‌خواهد سیاهی و ناامیدی را در جامعه رواج دهد، ما باید امید را در جامعه گسترش دهیم.

شهردار تهران اظهار کرد: خطرات و تهدیدات امروز قابل مقایسه با روزهای دفاع مقدس نیست، ما باید در برابر دشمن هوشیار و بیدار باشیم و حرکتی که دقیقاً مقابل خواسته آنها است را انجام دهیم.

زاکانی با تاکید بر اینکه دشمن علاقه دارد با ایجاد شکاف و ضدیت میان مردم، آنها را در مقابل هم قرار دهد و انقلاب را از پشتوانه مردمی تهی کنند، تاکید کرد: لازم است با یکدلی، همرنگی و دست در دست هم اتحاد و یکپارچگی را به نمایش بگذاریم.

وی گفت: در مقطع زمانی ویژه‌ای هستیم که دولت، مجلس و دستگاه قضائی بر مدار خدمت و تلاش حرکت می‌کنند و وجود دولت خادم و رئیس‌جمهور انقلابی فعال مایه موهبت است.

شهردار تهران با بیان اینکه باید سطح خدمات را از آنچه امروز ارائه می‌شود افزایش دهیم، تصریح کرد: شهرداران و شوراهای اسلامی شهر نزدیک‌ترین لبه خدمت به مردم هستند و آثار تلاش آنها در زندگی شهروندان ملموس است.

زاکانی اضافه کرد: در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ هستیم، نوع نگاه مسئولان کشور به شهرداری‌ها و مسئولیت بزرگی که دارند باید در این برنامه متجلی و منشأ تغییر و تحول باشد تا بتوانیم اهداف عالی را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها در تمام ابعاد ظرفیت بالایی دارند، ادامه داد: شوراها و شهرداری‌ها در موضع فرهنگ، در مواجهه با مشکلات اقتصاد و در موضوعات اجتماعی نقش‌آفرین هستند.

شهردار تهران با اشاره به ماده ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی، گفت: برنامه هفتم توسعه باید بر مبنای همه ظرفیت‌های کشور تدوین و اجرایی شود و ظرفیت فراوان شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

زاکانی ادامه داد: تدوین بودجه ۱۴۰۲ باید در راستای کسب درآمد پایدار در شهرها و ایجاد ثبات در مدیریت شهری با استفاده از منابع خلق شده در راستای آبادانی شهرها باشد، درآمدها نباید تنها برای مجموعه مدیریت شهری و اداره شهر لحاظ شود.

وی گفت: ما تنها ۶۲ نفر حاضر در جلسه امروز نیستیم، بلکه نماینده همه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی کشور هستیم، از این رو باید با حضور فعالانه در تدوین برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ ظرفیت خدمت‌گذاری در کشور را افزایش دهیم.

شهردار تهران تصریح کرد: شرایط کشور به سرعت رو به بهبودی است؛ لذا باید با التیام زخم‌های کهنه که سال‌های قبل به کشور تحمیل شده است و دشمن از این زخم‌ها استفاده می‌کند، امکان طمع‌ورزی و استمرار بدخواهی‌ها را از دشمنان سلب کنیم.

زاکانی با بیان اینکه برای ادامه خدمت در کنار دولت انقلابی هستیم، خاطرنشان کرد: ما همیشه بدهکار مردم هستیم؛ لذا امیدوارم در همه عرصه‌ها پیروزی شامل حال مردم شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری