کد خبر:7673
پ

شهردار زرین‌شهر: ارتقای فرهنگ شهروندی و ایمنی مورد توجه مدیریت شهری ششم است

شهردار زرین‌شهر گفت: توسعه و گسترش روزافزون شهرهای ایران ضرورت فراگرفتن اصول ایمنی را دوچندان کرده و بر همین اساس شهرداری در دوره ششم مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به آموزش‌های شهروندی در حوزه‌های ارتقای فرهنگ شهروندی و ایمنی داشته است. حسین اسماعیلی‌احمدی در جمع مدیران شهرداری زرین‌شهر با اشاره به اهمیت پیوست‌های آموزشی برای انجام […]

شهردار زرین‌شهر گفت: توسعه و گسترش روزافزون شهرهای ایران ضرورت فراگرفتن اصول ایمنی را دوچندان کرده و بر همین اساس شهرداری در دوره ششم مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به آموزش‌های شهروندی در حوزه‌های ارتقای فرهنگ شهروندی و ایمنی داشته است.

حسین اسماعیلی‌احمدی در جمع مدیران شهرداری زرین‌شهر با اشاره به اهمیت پیوست‌های آموزشی برای انجام اقدامات مختلف در حوزه ایمنی شهر و شهروندان اظهار کرد: وقوع حوادث مختلف از جمله آتش‌سوزی در شهرهای ایران همواره کام شهروندان را تلخ می‌کند و این مسئله لزوم افزایش آگاهی و آمادگی در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی را به ما گوشزد می‌کند.

وی شهروندان را یکی از پایه‌های مهم اجرای طرح‌های آموزشی دانست و افزود: با توسعه و گسترش روزافزون شهرهای ایران، ضرورت فراگرفتن اصول ایمنی دوچندان شده و بر همین اساس شهرداری زرین‌شهر در دوره ششم مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به آموزش‌های شهروندی در حوزه ارتقای فرهنگ شهروندی و ایمنی داشته است.

شهردار زرین‌شهر آموزش فرهنگ ایمنی را یک قرار اجتماعی برای ارتقای امنیت این شهر دانست و خاطرنشان کرد: بر این باور هستیم که کار اصلی آتش‌نشانی تنها اطفای حریق نیست، بلکه پیشگیری و آموزش به شهروندان به‌ویژه نسل جوان از مهم‌ترین رسالت‌های این سازمان به‌شمار می‌آید و به‌طور قطع در صورت فراگیری آموزش‌های ایمنی در مواقع بحران و وقوع حوادث شاهد امدادرسانی به‌موقع یا مهار و اطفای حریق با همکاری و مشارکت آگاهانه شهروندان خواهیم بود.

اسماعیلی‌احمدی با بیان اینکه آموزش و پرورش در آموزش شهروندی نقش محوری دارد، ادامه داد: چنان‌چه بتوان حقوق شهروندی را از طریق آموزش و پرورش، مدارس و دانشگاه‌ها به نسل جدید آموزش داد، به‌طور قطع آنها در آینده نقش خود را در برابر شهر و دیگر شهروندان به خوبی ایفا خواهند کرد.

وی با اشاره به آغاز آموزش ایمنی به دانش‌آموزان با هدف فرهنگ‌سازی در مواقع بحرانی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین‌شهر با هدف بهره‌مندی از مشارکت شهروندی، دوره‌های آموزش تخصصی کوتاه‌مدت خود را از سطح مدارس آغاز کرده است تا در مواقع اضطراری آتش‌نشانی را برای امداد و نجات همشهریان یاری دهد.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه آموزش فرهنگ ایمنی نقش بسزایی در کاهش خسارت‌های جانی و مالی در مواقع حوادث دارد، گفت: شهروندان با فراگرفتن مباحث ایمنی نسبت به ایمنی محل زندگی و کار خود حساس خواهند شد و این مسئله موجب می‌شود مدیریت شهری را در شناسایی ناایمنی‌های محل زندگی خود و پیشگیری از وقوع حوادث همراهی کنند.

اسماعیلی‌احمدی افزود: امیدواریم با برگزاری دوره‌های مختلف آموزش شهروندی و ریل‌گذاری صحیح در حوزه‌های مختلف، شاهد ایجاد تعلق خاطر به خطه طلایی ایران در میان شهروندان باشیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری