کد خبر:4646
پ

شهردار مشهد : لزوم کمک دولت به‌منظور توسعه حمل‌ونقل عمومی

شهردار مشهد گفت: به‌منظور توسعه حمل‌ونقل عمومی در این شهر نیازمند کمک دولت هستیم. سید عبدالله ارجائی در آیین بهره‌برداری از ۳۰ دستگاه میدل‌باس که با حضور وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسایل اساسی در کلان‌شهرها، حمل‌ونقل عمومی است؛ در مشهد الرضا(ع) حمل‌ونقل عمومی […]

شهردار مشهد گفت: به‌منظور توسعه حمل‌ونقل عمومی در این شهر نیازمند کمک دولت هستیم.

سید عبدالله ارجائی در آیین بهره‌برداری از ۳۰ دستگاه میدل‌باس که با حضور وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسایل اساسی در کلان‌شهرها، حمل‌ونقل عمومی است؛ در مشهد الرضا(ع) حمل‌ونقل عمومی در چند مدل در حال اجرا است.

وی افزود: ظرفیت تاکسیرانی حدود ۱۲ هزار تاکسی در سطح شهر است و ما نیاز به بازسازی و نوسازی پنج هزار تاکسی دیگر داریم که توافقی با وزیر صمت در حال انجام است که از وزیر کشور نیز درخواست کمک در این زمینه داریم.

وی افزود: بر این اساس می‌توانیم یک خط اعتباری از یکی از بانک‌ها داشته باشیم و در کنار آن اجازه نوسازی و بازسازی پنج هزار تاکسی به ویژه تاکسی‌های هیبریدی را داشته باشیم.

شهردار مشهد بیان کرد: مدل دوم اتوبوسرانی است؛ سال گذشته در همین زمان هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر مشهد با ۱۰ درصد خواب فنی وجود داشت که از سال گذشته تاکنون ۸۳ دستگاه در یک مرحله و هم اکنون ۳۰ دستگاه میدل‌باس اضافه شده و ۲۷ دستگاه از محل تبصره ۱۸ کاملاً بازسازی شده است که انصافا کار خیلی خوبی است و از حمایت‌های شما تشکر می‌کنیم.

ارجائی ضمن اشاره به اینکه دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی خوب به زائرین و مجاورین حضرت آقا در مشهد نیاز داریم، خاطرنشان کرد: از وزیر کشور درخواست دارم در این زمینه از ما حمایت کنند همچنین طی دو هفته گذشته تفاهم‌نامه خرید ۹۰۰ دستگاه اتوبوس امضا شد و امیدواریم در صورت آزاد شدن منابع مالی آزاد از محل اوراق و منابع داخلی شهرداری بخش اول را قبل از سال پایان امسال از شرکت سازنده تحویل بگیریم.

وی اضافه کرد: امروز به‌منظور آغاز به کار رسمی ۳۰ دستگاه میدل‌باس در خدمت شما هستیم که روز اربعین وارد شهر شدند و یک بار سرویس رایگان روز اربعین را تجربه کردند.

شهردار مشهد ضمن اشاره به مترو به عنوان مدل سوم حمل‌ونقل شهر مشهد گفت: دو خط مترو فعال وجود دارد؛ مشکل اصلی در خط یک واگن است و این تنها خط منحصر به فرد کشور است که نوع واگن‌های آن سبک است و در حال حاضر ۶۰ واگن کم داریم که درخواست کمک برای واردات داریم.

ارجائی با تاکید بر اینکه تولید داخل در این زمینه وجود ندارد، بیان کرد: در خط دو مشکل آن‌چنانی نداریم ولی در فاز یک خط سه به طول ۶ کیلومتر می‌توانیم باب‌الجواد علیه السلام را به پایانه مسافربری امام رضا (ع)، فرودگاه بین‌المللی و راه‌آهن متصل کنیم.

وی ادامه داد: این پروژه ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از این مقدار سه هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شده و نیاز به ۶ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه داریم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در سفر رییس جمهور این مقدار با نظر بر اینکه ۵۰ درصد سهم دولت و ۵۰ درصد سهم شهرداری تصویب شد و به این ترتیب که شهرداری دو هزار میلیارد تومان از محل اوراق، دو هزار میلیارد تومن نفت و دو هزار میلیارد تومان نقد به پروژه تزریق کند.

ارجائی گفت: برای امسال سهم اوراق مترو مشهد هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که سازمان شهرداری‌ها تاکنون هزار میلیارد تومان برای پیش‌بینی کرده‌اند که درخواست افزایش آن را داریم تا بتواند به تعهد خود به مردم و شورای شهر پایبند باشیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۳ این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری