کد خبر:9417
پ

شهردار گرگان: توجه به مرمت، اصلاح، بازسازی و حفظ بافت تاریخی نشان از اهمیت دادن به تاریخ و هویت اجتماعی شهر دارد

شهردار گرگان گفت: بافت تاریخی گرگان در شمال ایران قابلیت ماندگاری دارد و علاوه بر ارزش ملی دارای ارزش اقتصادی نیز است؛ توجه به مرمت، اصلاح، بازسازی و حفظ بافت تاریخی نشان از اهمیت دادن به تاریخ و هویت اجتماعی این شهر دارد. سیدمحمدرضا سیدالنگی با بیان اینکه طراحی بافت تاریخی گرگان در محدوده در گذر آفتاب […]

شهردار گرگان گفت: بافت تاریخی گرگان در شمال ایران قابلیت ماندگاری دارد و علاوه بر ارزش ملی دارای ارزش اقتصادی نیز است؛ توجه به مرمت، اصلاح، بازسازی و حفظ بافت تاریخی نشان از اهمیت دادن به تاریخ و هویت اجتماعی این شهر دارد.

سیدمحمدرضا سیدالنگی با بیان اینکه طراحی بافت تاریخی گرگان در محدوده در گذر آفتاب ۱۵ تا مرکز دربنو به پایان رسید، اظهار کرد: در جلسه مشاور با مدیران و کارشناسان معاونت زیربنایی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان طراحی کف و جداره بافت تاریخی در گذر آفتاب ۱۵ تا مرکز محله دربنو ارائه شد.

وی افزود: در این جلسه همچنین نوع مصالح کاربردی و رنگ‌های آن در مسیر پیاده و سواره‌رو با در نظر گرفتن انسان محور بودن مسیر، مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: این طرح پس از تأیید کارشناسان اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان گلستان و اصلاح شبکه تأسیسات زیربنایی شامل آب، برق، گاز و مخابرات در آن محور به اجرا گذاشته می‌شود.

سیدالنگی اضافه کرد: مساحت بافت تاریخی شهر گرگان حدود ۱۵۰ هکتار است و تاکنون با پیگیری‌های صورت گرفته عملیات جداره سازی و کف سازی در محدوده نعلبندان تا مصلای شهر گرگان به اجرا گذاشته شده است که با این اقدام شاهد حضور و اقبال گردشگران و رونق کسب و کار در این محدوده هستیم.

وی با بیان اینکه کار مطالعات و طراحی بافت تاریخی گرگان توسط شرکت مهندسان کارشیو انجام می‌شود، گفت: معماری ایرانی در شهرها با عناصری چون بازار، کاروانسرا، مسجد، حمام و آب انبار در نظر می‌گیرند؛ بنابراین بافت گرگان در شمال ایران تمام این مشخصات را دارد.

شهردار گرگان افزود: بافت تاریخی گرگان در شمال ایران قابلیت ماندگاری دارد و علاوه بر ارزش ملی دارای ارزش اقتصادی نیز است؛ توجه به مرمت، اصلاح، بازسازی و حفظ بافت تاریخی نشان از اهمیت دادن به تاریخ و هویت اجتماعی شهر دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری